תאריך עדכון אחרון:

 

אין עוררין על כך ששיניים יפות, ישרות ולבנות הן חלק בלתי נפרד מהאסתטיקה של האדם שעומד מולנו, וכי חיוך מושלם הוא כלי לא מבוטל ליצירת רושם ראשוני חיובי, למשיכה, לביטחון עצמי גבוה, דימוי עצמי חיובי ולהרגשה כללית טובה. פגמים בשיניים יכולים להרוס לחלוטין חיוך ולהשפיע בכל התחומים שצוינו לעיל. מחסור בשיניים פוגם מאוד באסתטיקה ובבריאות הפה, כמו גם פוגע בתפקוד היומיומי.

השאיפה של כולנו היא לטפח את השיניים הטבעיות שלנו ולשמור על בריאותן. עם זאת, השיניים הטבעיות עלולות להינזק מריקבון, בעיות חניכיים או שברים בשיניים. לעיתים הנזק הוא בר טיפול, אך לעיתים הוא גם יכול לגרום לאובדן תמידי של השיניים. כיום לבעיות אלה יש פתרון, במקרה של אובדן שיניים ניתן להשתמש בתותבות או בשתלים דנטליים.

חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי, והפתרון המומלץ והנוח יותר הוא השתלה. ישנם חוקים קבועים ומדויקים לגבי השתלות. היום יש העדפה ברורה להחדיר שתלים דנטליים קודם ורק אחר כך את הכתרים. בכך מגיעים לתוצאות טובות ויעילות יותר מכל הבחינות – הן אסתטית והן תפקודית – בהשוואה להשתלת שיניים בודדות.

 

אז למה בעצם לבחור באפשרות של שתלים דנטליים?

 

יתרונות בעד השתלה:

בשנים האחרונות יותר ויותר מטופלים בוחרים באלטרנטיבה של השתלת שיניים. זאת מכיוון שהם קומפקטיים, השתלת שיניים יתרונות וחסרונותנוחים ומוצבים על הלסת התחתונה והעליונה בצורה המורגשת באופן טבעי הרבה למטופל יותר מאשר שיניים תותבות. השתלים תורמים לריפוי ושיקום הפה בעקבות אובדן שיניים.

 

להלן מספר סיבות נוספות למה לבחור בשתלים דנטליים:

1. נראות ואסתטיקה – השתלים זהים לשיניים המקוריות ונראים טוב בתוך הפה.

2. תפקוד בעת הלעיסה – השתלים עוזרים במהלך הלעיסה ומעניקים תמיכה ויציבות לשיניים.

3. השפעה נפשית – בזכותם המראה האסתטי משתפר והם תורמים לביטחון העצמי ולהרגשה הטובה של המטופל. כמו כן, תורמים גם ליכולת הדיבור.

4. שמירה על השיניים הסמוכות שעדיין בריאות ותומכות בגשרים.

5. קל לתחזוקה וניקיון – בהשוואה לשיניים תותבות, הרבה יותר קל לשמור על ניקיונם של השתלים.

6. נשארים לטווח הארוך – זהו פתרון קבוע, נוח ובטוח לאובדן השיניים.

7. תחושה בפה – כמעט ולא מרגישים בהבדלים בין השתלים לשיניים המקוריות, וודאי בהשוואה לשיניים תותבות.

8. מאפשרים לאכול מגוון מזונות שונים – עם שיניים תותבות המטופל מוגבל למזונות מסוימים ולא מסוגל ללעוס מזונות כאלה ואחרים. לעומת זאת, שתלים מאפשרים לאכול כל מה שרוצים.

9. התאמה עצמית של השתלים בצורה אופטימלית למערכת הפה והשיניים – שיעורי ההצלחה של השתלות שיניים הם גבוהים מאוד, ועומדים על שיעור של 95% בלסת התחתונה, ושיעור של 90% בלסת העליונה. הסיבה לכך היא צפיפות עצם גדולה יותר בלסת התחתונה, דבר שתורם להתאחות מהירה של השתלים עם העצם.

10. חסינות מפני דחייה של הגוף לעצם הזר – מכיוון שמייצרים את השתלים מחומרים סינטטיים וסטריליים, אין תגובת אנטיגנים שהיא בעצם דחייה של הגוף מן השתלים.

11. שמירה על העצם – השתלים למעשה מונחים היכן שלפניהם היו שורשים, ובכך מגנים על שכבת העצם מפני התכלות, אשר עשויה להתרחש עם שיניים תותבות.

12. אין שימוש בשיניים הטבעיות הסמוכות בשביל תמיכה – בניגוד לגשרים או מערכות שיניים חלקיות, השתלים הדנטליים לא שוחקים את השיניים הבריאות הסמוכות להם.

 

ומה לגבי החסרונות?

חרף יתרונותיהם הברורים של השתלים הדנטליים, יש לזכור כי השיטה אינה מושלמת ועדיין חשוב להיות מודעים גם לטענות הנגד להשתלות השיניים.

1. עלות גבוהה – המחיר של השתלת שיניים הוא גבוה יחסית, ודורש השקעה כספית גדולה יותר משיניים תותבות או מגשר קבוע.

2. אורך הטיפול – השתלת שיניים לוקחת זמן רב יותר מטיפולים אחרים, ולעיתים היא אף דורשת פי שתיים יותר זמן.

3. סכנה לדלקות – בשל הכירורגיה המורכבת שמצריכה השתלת שיניים, קיימת סכנה לדלקות והיא לא מומלצת למטופלים מסוימים, למשל מעשנים כבדים.

4. העצם עלולה לדחות את השתלים, מתרחש לעתים רחוקות אך עדיין ייתכן.

5. תופעות לוואי לטווח הקצר – דלקות, כאב, דימום ונפיחות נמנות על תופעות שעשויות להופיע.

6. תופעות לוואי לטווח הארוך – לעיתים עלול לקרות מצב של היווצרות קשר עם הסינוסים בלסת התחתונה או נזק לעצבים בשן התחתונה. סיבוכים אלו יכולים לגרום לתופעות לוואי ארוכות טווח ואף קבועות. למידע על סיכונים נוספים לחצו כאן.