טיפול השתלת שיניים בלסת התחתונה נועד למקרים של אובדן שן עקב עקירה, תאונה או שחיקה שגורמת להרס השן. באמצעות שתלים דנטליים ללסת התחתונה נוכל להשלים את השיניים החסרות במראה טבעי, שיחזיר לכם את החיוך לפנים.

במדריך הבא נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על השתלת שיניים מוצלחת בלסת התחתונה – כולל סקירה של  השיטות הקיימות, הסיבוכים האפשריים והדרכים להימנע מהם.

 

השתלת שיניים לסת תחתונה

השתלת שיניים לסת תחתונה – מידע מקיף, סוגי שתלים, שיטות השתלה, מחירי טיפולים

 

 

מתי צריך להשתיל שיניים בלסת התחתונה?

שתלים דנטליים (Dental implants) מתאימים במקרה ששן בלסת התחתונה נהרסה או נעקרה. במקום להשתמש בשיניים תותבות, מבריגים אל הלסת התחתונה שתל דנטלי מטיטניום. השתל עצמו לא נראה לעין, ולאחר ההשתלה מתקינים עליו שן מלאכותית מחרסינה המכונה "כתר".

ניתן לבצע השתלות שיניים בלסת תחתונה אחורית ובלסת הקדמית, לפי הצורך. השתלים הדנטליים מקנים לחיוך שלנו מראה טבעי, ומשפרים את איכות החיים באופן משמעותי.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    מהם היתרונות בהשתלת שיניים בלסת התחתונה

    ✔️ התוצאה המתקבלת היא שיניים במראה טבעי ואחיד.

    ✔️ שתלים דנטליים מאפשרים לעיסה רגילה של מזון מכל סוג, ללא הגבלה.

    ✔️ בניגוד לשיטות אחרות כמו שיניים תותבות או גשרים דנטליים, השתלת שיניים לא פוגעת בשיניים הסמוכות.

    ✔️ השתלת שיניים מהווה פתרון לטווח ארוך עם אחוזי הצלחה גבוהים: 95% סיכויי הצלחה עבור השתלת שיניים לסת תחתונה ו-90% להשתלת שיניים בלסת העליונה.

    ✔️ תחזוקת וניקיון השתלים פשוטה מאד

     

     

    מה צריך לבדוק לפני השתלת שיניים בלסת התחתונה?

    כאמור, שיעור ההצלחה של השתלת שיניים עומד על 95%. אחד מהגורמים שמשפיעים על הסיכויים הוא עישון סיגריות.

    עישון פוגם משמעותית בסיכויי ההצלחה ולכן מומלץ להפסיק לעשן חודש-חודשיים לפני הטיפול. גורמים נוספים אשר עלולים לפגום בהצלחת הטיפול הם שתייה מרובה של אלכוהול, מחלת חניכיים שהוזנחה או סוכרת לא מטופלת.

    בנוסף, לפני ההשתלה יש לבדוק את עצם הלסת – במידה והעצם נחלשה יש לבצע הליך כירורגי נוסף של השתלת עצם לפני השתלת השיניים.

     

    איך מתבצעת השתלת שיניים בלסת התחתונה?

    ברוב המקרים הטיפול נעשה תחת הרדמה מקומית. למעט כאב קל במהלך ההזרקה של חומר ההרדמה, הטיפול אינו כרוך בכאב. במקרים חריגים בהם המטופל סובל מחרדה קשה, ניתן לשקול שימוש בגז צחוק, טשטוש ואף הרדמה כללית.

    תהליך השתלת שיניים בלסת התחתונה מתבצע בשלושה שלבים:

    1) החדרה של השתל הדנטלי אל עצם הלסת: תחילה, השתל מוברג אל הלסת התחתונה. לאחר מכן הרופא תופר את הפצע שנוצר בחניכיים. במקרה שמדובר בשן קדמית, אפשר להתקין שן זמנית עד לשלב השני. במידה ומדובר בשן אחורית ואין פגיעה אסתטית, אפשר לדלג על התקנת השן הזמנית.

    2) חשיפת השתל: בין שלושה עד שישה חודשים לאחר השלב הראשון, מתבצע השלב של חשיפת השתל. לאחר החשיפה של השתל הרופא מתקין במקום כיפת ברזל ממתכת, עליה תותקן השן.

    3) התקנת השן: מספר שבועות לאחר השלב השני מגיע השלב השלישי והסופי, הכולל התקנה של שן על גבי השתל חרסינה.

     

    שיטות להשתלת שיניים בלסת התחתונה?

    קיימות מספר שיטות להשתלת שיניים בלסת התחתונה:

    ✔️ השתלת שיניים בשיטה המסורתית: השיטה הקלאסית כוללת התקנה של השתל, לאחר המתנה של מספר חודשים מתבצעת חשיפה של השתל ולאחר מכן התקנת כתר מחרסינה.

    ✔️ השתלת שיניים בשיטה ממוחשבת: שלבי ההשתלה דומים לאלו של השיטה המסורתית. ההבדל הוא שכאן נעשה שימוש בתוכנת מחשב ומדפסת תלת-מימדית. השיטה הממוחשבת מגדילה את הסיכוי שהשן תושתל במיקום אופטימלי בלסת, ומצמצמת את הסיכוי לסיבוכים.

    ✔️ השתלת שיניים בשיטת "All On 4": השתלה ביום אחד: כיום, בזכות טכנולוגיה חדשנית אפשר לבצע טיפול השתלת שיניים ביום אחד, בלי להמתין מספר חודשים בין שלב לשלב. עוד מידע כאן.

     

    מהי תקופת ההחלמה בהשתלת שיניים בלסת תחתונה?

    תקופת ההחלמה תלויה בשיטה הנבחרת, ומושפעת מהמצב האינדיבידואלי של כל מטופל. ברוב המקרים תקופת ההחלמה נמשכת מספר ימים בלבד. ניתן להקל על הכאבים בתקופת ההחלמה באמצעות נטילה של משככי כאבים דוגמת איבופרופן וטיילנול. יש להימנע מאכילה במשך שעתיים לפחות לאחר הניתוח. ביממה הראשונה יש לצרוך מאכלים קרים ורכים בלבד, כמו גלידה ומעדני חלב.

     

    מהם הסיבוכים בהשתלת שיניים בלסת התחתונה?

    סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים בלסת התחתונה גבוהים מאד, אך כמו בכל הליך רפואי גם השתלת שיניים כרוכה בסיכונים. סיבוכים אפשריים כוללים דלקת באזור ההשתלה, או אובדן של השתל. סיבוך אפשרי נוסף הוא פגיעה באחד העצבים שבאזור הסנטר והשפה התחתונה. פגיעה כזאת עשויה לגרום לאובדן תחושה באזור למשך תקופה שאורכת עד שנתיים. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שמדובר בסיכון נדיר מאד, והוא משפיע יותר על מטופלים מבוגרים.

     

    סוגי שתלים ללסת התחתונה

    קיימים שתלים דנטליים ממבחר סוגים. שלושת הסוגים הנפוצים ביותר הם שתלים אמריקאיים, שתלים אירופאיים ושתלים ישראלים. השתלים מגיעים בגדלים שונים ומורכבים מחומרים שונים, בעיקר טיטניום או זירקוניה. סוג השתל ייבחר ביחד עם הרופא המטופל ובהתאם למצב האינדיבידואלי של המטופל.

     

    כמה עולה השתלת שתל דנטלי בלסת תחתונה?

    מחיר השתלת שיניים בלסת תחתונה נע על טווח רחב למדי. המחיר עבור התקנת שתלים בשיניים בלסת התחתונה תלוי במספר גורמים – שיטת ההשתלה הנבחרת, סוג השתל הנבחר ורמת היוקרה והמקצועיות של המרפאה. במידה ויש צורך בטיפולים משלימים, גם הם משפיעים על המחיר הסופי.

     

    השתלות שיניים לסת תחתונה מחיר לפי סוג טיפולמחיר מומלץ לטיפול השתלת לסת תחתונה
    מחיר השתלת שתל בודד בלסת תחתונה4,800 ₪ - 2,400 ₪
    כמה עולים שתלים זיגומטיים ללסת תחתונה?50,000 - 34,900 ש"ח
    טווח המחירים להשתלת שיניים בלסת תחתונה ביום אחד63,000 ₪ - 37,000 ₪
    השתלת שיניים ALL ON 4/6 מחיר ללסת65,000 ₪ - 34,500 ₪

     

    לסיכום

    שתל דנטלי להשתלת שיניים בלסת תחתונה הוא פתרון יעיל שמשפר לא רק את המראה האסתטי, אלא גם התפקוד, הביטחון העצמי ואיכות החיים של המטופל.

    עם השתלים ניתן ללעוס מזון בצורה נוחה, תוך כדי שמירה על בריאות השיניים הסמוכות. סיכויי ההצלחה הם גבוהים, וניתן להגדיל אותם באמצעות שמירה על מספר כללים פשוטים והימנעות מעישון. השתלת שיניים לסת תחתונה מהווה פתרון מתקדם ויעיל, ומחליפה את הצורך בטיפולים מיושנים יותר כמו שיניים תותבות.

    Latest posts by מערכת DentalGuide (see all)