האם ישנו גיל אשר מוגדר בתור הגיל האידיאלי ליישור שיניים?

אנשים רבים סבורים כי יישור שיניים מיועד לבני נוער בלבד, אך זאת איננה המציאות. כיום ניתן לבצע הליך של יישור השיניים בכל גיל – מבוגרים וילדים כאחד. הסיבה העיקרית היא שהשן הבריאה יכולה לנוע בחלל הפה בכל גיל, ולכן גם אם הטיפול יתבצע בגיל מבוגר עדיין יהיה ניתן להגיע לתוצאות הדרושות. כמובן שאם ברצונכם להגיע לתוצאות באופן המהיר ביותר, הגיל המומלץ לבצע הליך של יישור שיניים הוא בין גיל 12 ל-15 שם ניתן לבצע שינויים במיקום השיניים ביתר קלות.

יישור שיניים – מהו אופן הטיפול?

ההליך אינו מסובך כלל, ומאוד פשוט להבין כיצד הוא מתבצע. לאחר בדיקה מקדימה אשר מטרתה היא לקיחת מידות השיניים כדי להכין את הגשר אשר יתאים באופן מושלם לגודל ולמבנה של הפה – ניתן לעבור לטיפול המעשי. במהלך הטיפול מחוברות לשיניים קוביות אשר מודבקות לכל אחת מהשיניים. באמצעות לחץ תמידי וקפיץ שנמתח פעם במספר טיפולים מבצעים באופן איטי ומבוקר קירוב של השיניים וכך בעצם מתגברים על חסרון של שיניים או מרווחים גדולים בין שן אחת לאחרת.

כמה זמן אמור לקחת טיפול של יישור שיניים?

משך הטיפול הינו אינדיבידואלי מאוד, ומשתנה באופן ניכר בין מטופל למטופל. ישנם גורמים רבים לשינויים במשך זמן הטיפול, שחלקם מובנים וחלקם לא כל כך. על מנת שתוכלו לקבל הערכת זמן שתתאים למצב שלכם, עליכם לבצע בדיקה מקדימה אצל רופא שיניים מומחה אשר יעריך בצורה הטובה ביותר את משך זמן הטיפול שלכם. בכל אופן, יישור שיניים סטנדרטי אמור לקחת בין שנה לשלוש שנים, כאשר שוב, קיימים חריגות והבדלים.

האם ישנה חשיבות לרצון של המטופל לקדם את הטיפול?

על מנת שתוכלו להגדיר את ההליך של יישור השיניים כמוצלח, המטופל יהיה חייב לשתף פעולה עם הטיפול – אחרת משך הטיפול יתארך והאפקטיביות שלו תרד ככל ששיתוף הפעולה יהיה נמוך יותר. על המטופל לבצע בדיקות תקופתיות במרפאה המטפלת בו על מנת להעריך ולבדוק את תקינות הגשר ותקינות הטיפול. בנוסף המטופל צריך לשמור על היגיינת הפה בכדי שיוכל לשמור על שיניים בריאות, דבר שעשוי לבוא לידיי ביטוי בסיומו של הטיפול.

מהי החשיבות של יישור שיניים?

אומנם מבחינה בריאותית בדרך כלל אין סכנה ממשית לשיניים צפופות או עקומות, אך בסופו של דבר הן מהוות נזק לטווח הארוך. שיניים צפופות, אשר קרובות אחת לשנייה ולא נמצאות במרווחים נורמליים, יהיו קשות יותר לצחצוח, ויהיה כמעט בלתי אפשרי לשמור על ההיגיינה שלהם. בנוסף, החשיבות באה לידיי ביטוי גם מבחינה חיצונית, כאשר שיניים מסודרות נראות הרבה יותר טוב.

מהי העלות של יישור שיניים?

המחיר של טיפול מן הסוג הזה משתנה, אך עליכם לדעת כי מדובר בהליך של כמה אלפי שקלים – כמובן שככל שהמרפאה, המכשור וסגל הרופאים יהיה אמין ומנוסה יותר, אתם תהיו צפויים לשלם יותר, אך תזכרו כי לפעמים עדיף לשלם יותר ולקבל טיפול מקצועי, מאשר להגיע שוב לאחר כמה שנים על מנת להשלים את טיפול שלא הצליח.