מהי הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים היא הליך אשר במהלכו מולבנת שכבת הדנטין בשן. במהלך השנים סופחות השיניים שלנו צבעים ממוצרים שונים כמו מוצרי מזון, מוצרי שתייה, סיגריות וכדומה. הספיחה של אותם צבעים גורמות לשיניים שלנו לשנות את הצבע שלהם – ההליך של הלבנת השיניים מחזיר את הצבע הלבן והרענן אל השיניים שלנו ומסתיר את כל הכתמים והצבעים הדהויים.

איך מתבצעת הלבנת שיניים?

כיום קיימות שיטות שונות של הלבנת שיניים, השיטה הנפוצה ביותר היא טיפול במרפאת שיניים. התהליך מתבצע באופן קל והמהיר, הרופא המטפל מורח על השיניים חומר מלבין ובעזרת מכשירים כמו לייזר ואור פלזמה החומר נספג בשן והתהליך הופך להיות אפקטיבי ומהיר יותר.

האם הלבנת שיניים יעילה גם לטיפול בכתמים לבנים בשן?

מקרים בהם מופיעים כתמים לבנים בשיניים הם נפוצים מאוד. ניתן להגיע לפתרון הבעיה על ידי הלבנת שיניים, אך לעיתים היא לא תהיה אפקטיבית. מומלץ לבקר אצל רופא שיניים על מנת לקבל ייעוץ ספציפי. זאת בכדי שהוא יוכל לומר לכם מהי הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה תוכלו להגיע להעלמה מלאה של הכתמים הלבנים בשיניים.

האם קיים סיכון בטיפול של הלבנת שיניים?

הסיכון אשר קיים בתהליך של הלבנת שיניים הינו אפסי, מכיוון שההליך לא מצריך הרדמה או הורדת חומר מהשן, אלא רק החדרת חומרים אשר פועלים באופן כימי. ברוב המקרים תופעות הלוואי אשר עשויות לצוץ לאחר הטיפול, חולפות במהירות ואינן נשארות לאורך זמן. לכן לא קיים סיכון לנזק לטווח שיכול להיגרם לשיניים שלכם בעקבות טיפול הלבנת שיניים.

האם ישנם גורמים אשר מונעים ביצוע של הלבנת שיניים?

ישנם מקרים בהם הרופאים ממליצים שלא לבצע הלבנת שיניים, כמו היריון, זמן הנקה, עישון וכדומה. אך בכל העת לא חל איסור גורף. ההמלצה נובעת בעיקר מחששות אשר לא הוכחו עד כה, אך על מנת לא לקחת את הסיכון הרופאים לא ממליצים לבצע את התהליך במקרים הנ"ל. במקרים בהם שותים משקאות מתוקים ומעשנים, האפקטיביות של הטיפול תהיה נמוכה יותר, ולכן ההמלצה היא איננה רפואית אלא פרקטית.

האם כל טיפול של הלבנת שיניים מגיע לתוצאות הדרושות?

בדיוק כמו כל טיפול רפואי, גם טיפול של הלבנת שיניים יכול שלא להצליח. ברוב המקרים ניתן לחזות את אחוזי ההצלחה בבדיקה המקדימה, אשר נובעים בעיקר מסוג השיניים שלכם ומהצבע הנוכחי שלהם. שיניים מוכתמות וצהובות יהיה לעיתים קשה להלבין, ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקות המקדימות ולקבל חוות דעת מהרופא.

הלבנת שיניים – האם המחיר שלהם קבוע?

רוב מרפאות השיניים מנסות לשדר קו משותף בכל הנוגע אל המחיר של טיפול הלבנת שיניים, אך גם פה ישנן מרפאות אשר מציעות את הטיפול במחיר מוזל לעומת מרפאות אחרות אשר לא מוכנות להתפשר בנוגע למחיר. מידי פעם יוצאות מרפאות פרטיות וקופות חולים במבצעים משתלמים במיוחד בכל הקשור אל טיפול הלבנת שיניים.

כמה זמן אחרי הטיפול יהיה עליי לחכות על מנת לראות תוצאות?

קשה מאוד לתת תשובה אחת חד משמעית שתהיה רלוונטית עבור כל המטופלים. מהירות הטיפול משתנה ממטופל אחד למטופל אחר, אך ברוב המקרים ניתן יהיה לראות תוצאות בתקופה שבין שבועיים עד חודש מזמן סיום הטיפול.