תאריך עדכון אחרון:

 

יישור שיניים מהיר הוא פרוצדורה שמתאימה למבוגרים שסובלים מבעיות קלות של סגר באזור השיניים הקדמיות. יישור שיניים מהיר נמשך כ-18 שבועות, כאשר מספר הטיפולים יכול להשתנות בין מטופלים שונים. העלות שלו נעה בין 4500 ל-14,000 ₪.

 

יישור שיניים מהיר

יישור שיניים בהליך מהיר לחיוך יפה עם שיניים ישרות

 

 

יישור שיניים בשיטת "מיישר אינמן – Inman Alligner"

מאז ומתמיד, שיניים עקומות נחשבו לבעיה מעיקה, שבנוסף לנראות לעין מהווה הפרעה גדולה מאוד, בעיקר עבור אנשים מבוגרים. רבים שואפים ליישר את שיניהם, אך ברוב המקרים נמנעים מהטיפול, שלרוב כולל גשר מברזל או סמכים מחומר אחר שמצמידים לשיניים ומסירים רק כעבור שנה או שנתיים.

במיוחד בשביל אנשים אלה פותחה שיטה חדשה ליישור שיניים הנקראת "מיישר אינמן". ייחודה של השיטה הוא שהיא מהירה הרבה יותר מהשיטות המסורתיות, ולוקחת משך זמן של 12-18 שבועות. כמו כן, היא לא דורשת לעקור שיניים בריאות, דבר שאורתודונטים רבים מעדיפים להימנע ממנו. יתרון נוסף של "מיישר אינמן" הוא שניתן להוריד את הגשר ולהחזיר אותו מתי שרוצים.

 

רקע אודות "מיישר אינמן"

בשנת 2000 המציא דונלד אינמן, טכנאי שיניים אמריקאי מפלורידה, את המיישר שנקרא על שמו. בתחילת דרכו, מיישר אינמן שימש רק למקרים חריגים של שיניים עקומות או פגומות באופן יוצא דופן, והשתמשו בו רק אורתודנטים שהיו מוסמכים לכך. כעבור מספר שנים קם רופא בריטי בשם קרשי והחל גם הוא להחליף את השיטות המסורתיות ליישור שיניים במיישר אינמן. עם הזמן, אורתודנטים נוספים הבינו כי השיטה יעילה מאוד.

זוהי שיטה שדורשת הכנה מקדימה, אך היא טומנת בחובה יתרונות רבים, מה שהביא לכף שהרבה מאוד אורתודנטים לנסות אותה. חלק מהיתרונות הם האפשרות להסיר אותה מתי שרוצים, העובדה שהיא ניתנת לוויסות וכן הידידותיות למשתמש מבחינת התפעול שלה. עם השנים שכללו אותה ולעיתים משלבים אותה עם וניר. מיישר אינמן טוב בעיקר ליישור שיניים בצפיפות קלה, לשיניים שהקשת שלהן לא תקינה, בעיות במנשך ועוד.

יתר על כן, השיטה סוקרה רבות בעיתונות, מה שהגדיל את הפופולאריות שלה והפך את הבחירה בה לנפוצה הרבה יותר.

 

יתרונות וחסרונות של "מיישר אינמן"

במשך החיים לשיניים יש נטייה לזוז או להתעקם ולעיתים גם נוצרת סטייה ממסלולן, ויש מקרים בהם שיניים עקומות הן פגם מולד. בניגוד לאמונה הרווחת כי יישור שיניים כרוך בברזלים על השיניים לתקופה ארוכה, מיישר אינמן חוסך את התהליך המסורבל ואת אי הנוחות. הוא מתקן את הסטיות והפערים בשיניים הקדמיות תוך מספר שבועות בלבד. כמו כן, בהשוואה לשיטות האחרות ליישור שיניים שקיימות בשוק, מיישר אינמן הוא זול יותר, עושה שימוש רק במתקן אחד שניתן להוריד ולהחזיר מתי שרוצים, מה שמקל מאוד על האכילה ולא צריך להחליף אותו או לתאם. יישור מהיר של השיניים

בנוסף, מיישר אינמן מאוד קל לניקוי ומאפשר לשמור על היגיינת הפה כרגיל מבלי להסתגל לשינויים כלשהם. בהשוואה לגשרים קבועים, גשרים סמויים או אינויזליין, מיישר אינמן הוא זול יותר באופן משמעותי והתוצאות מהירות הרבה יותר. כמו כן, בשיטת אינויזליין עושים שימוש במתקן שעשוי מפלסטיק. הלחץ שמתקן זה מפעיל הוא חלש יותר ממיישר אינמן, מה שגורם לטיפול להיות איטי יותר.

חשוב לציין כי מיישר אינמן הוא טיפול נוח יחסית. לעיתים עלולים לחוות אי נוחות קלה בתחילת הטיפול ואז מומלץ ליטול תרופות משככות כאבים כגון איבופרופן, פרצטמול ועוד. מיישר אינמן לא מצריך וויסות גבוה, הוא פועל כך שאין צורך בכמות ביקורים גבוהה אצל האורתודונט כמו בשיטות אחרות.

במיישר אינמן נעשה שימוש בשני תילים.הראשון הוא תיל של סליל קפיצי לינגואלי להפעלת לחץ על השיניים העקומות, והשני הוא תיל חיצוני/לביאלי שמונח על השפתיים ומפעיל לחץ מהצד השני. כך, שני התילים מהווים כוחות שעובדים במקביל ומפעילים לחץ משני הכיוונים על השיניים העקומות. לחץ זה דוחף אותן ובסופו של דבר גם מיישר אותן.

לשיטה קיימים גם חסרונות: בשבוע או בשבועיים הראשונים המיישר עשוי להשפיע על הדיבור, אך זוהי השפעה בת חלוף. כלומר ברגע שהפה יתרגל למתקן, צורת הדיבור תחזור לעצמה. תופעה זו מתרחשת גם בשיטות יישור אחרות, ואינה ייחודית למיישר אינמן. כמו כן, כשמשווים את מיישר אינמן לאינויזליין יש לקחת בחשבון שמיישר אינמן אפקטיבי רק לשיניים הקדמיות, הן התחתונות והן העליונות. הוא לא מטפל בסטיות של השיניים האחרות, בעוד שבשיטת אינויזליין מטפלים בבעיות של כל השיניים בפה.

למרות שאין הכרח להרכיב את מיישר אינמן עשרים וארבע שעות ביממה, מומלץ מאוד להישאר איתו משך זמן של 16-20 שעות. זאת מכיוון שככל שהוא יהיה יותר זמן בתוך הפה, כך משך הטיפול יתקצר וניתן לראות את התוצאות מהר יותר.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    ליישור את השיניים מהר

    יישור שיניים עם גשר שקוף בזמן המהיר ביותר

     

    נדידת שיניים לאחר סיום תהליך היישור

    לעיתים קרובות לאחר שעוברים טיפול ליישור שיניים, השיניים נוטות לחזור למצבן המקורי. על מנת למנוע תופעה זו נעזרים במשרת. המשרת הוא בעצם מאחז לתותבת או לגשר. משתמשים בו לא רק במיישר אינמן אלא בכל שיטה אחרת ליישור שיניים. בשיטת אינמן ניתן לבחור במשרת קבוע או במשרת שמסירים ומרכיבים בהתאם לצורך. כאשר מקבלים משרת שאפשר להסיר, תחילה מרכיבים אותו למשך הלילה ארבעה ימים בשבוע ובהדרגה עוברים להרכיב אותו פעמיים בשבוע.

    משרת קבוע הוא תיל שמדביקים בצד הפנימי של השיניים ולעיתים גם בצד החיצוני. לרוב לא ניתן להבחין בו. משרת קבוע שומר על השיניים ישרות ומורידים אותו בהתאם לצורך.