ציפוי שיניים ללא השחזה נחשב לאחד מהטיפולים הדנטליים הפופולריים ביותר בתחום טיפולי השיניים כיום, זאת כיוון שהוא מתאים לכל מי שחולם על שיניים לבנות ואסתטיות יותר – אך חושש מפעולת ההשחזה הכרוכה בחלק משיטות הציפוי השונות.

ישנן דרכים אחרות להלבנה מלבד ציפויי שיניים, אך הן נחשבות למזיקות לבריאות השן, מפני שנעשה בהן שימוש בחומרים כימיים השוחקים את האמייל במשך הזמן.

לעומת זאת, במסגרת טיפולי ציפוי שיניים ללא השחזת השן, או לאחר השחזה מינימלית שאיננה מזיקה לשן עצמה – השיניים מצופות בחומר מסוים כמו ציפוי חרסינה ללא השחזה (בין היתר בחומר הנקרא לומינרס), ציפוי קומפוזיט ועוד.

 

 

ציפוי לשיניים בלי השחזה

ציפוי שיניים ללא השחזה

 

איך מתבצע תהליך סטנדרטי של ציפוי לשיניים?

ציפוי שיניים הוא הליך מהיר יחסית, כאשר ברוב המקרים הטיפול מתבצע ללא הרדמה של האזור, או לחלופין בהרדמה מקומית, תלוי במצבו של המטופל. בשלב הראשון, בהתאם לסוג הציפוי שנבחר, משחיזים קלות את השיניים כדי שיוכלו לקבל את הציפוי. שטח הפנים גדל עם ההשחזה, שמסייעת לציפוי להידבק חזק יותר. סוג הציפוי קובע כמה יש להשחיז: במצב שבו עושים השחזה נרחבת, יש צורך בהרדמה מקומית, כיוון שההליך עלול להכאיב,  אבל כשאין צורך בפעולה עמוקה ומספיק להסיר שכבת אמייל דקה מאוד בלבד, אפשר לעשות את ההליך כולו בטיפול אחד בלי הרדמה.

במקרים בהם שכבת האמייל נשחקה מאוד ואינה עבה מספיק כדי שניתן יהיה להשחיז אותה ללא פגיעה בשיניים, משחיזים באופן שטחי את שכבת הדנטין וייעשה שימוש בחומר הדבקה שיספק עמידות לציפוי לאורך זמן.

בשלב השני, אחרי שמסיימים את תהליך השחזת השיניים כחלק מההכנה לקראת יישום הציפוי, מורחים חומר על השיניים שכאשר הוא מתקשה, מבצעים צילומים להדמיה והמידע הזה נשלח למעבדה שמייצרת את הציפויים על פי המידות המדויקות של המטופל.

תהליך הציפוי נעשה באופן הדרגתי: לוחיות החומר המצפה מודבקות על השיניים בעדינות ובמיומנות רבה, כדי ליצור את המראה המושלם שבשבילו בחרתם בטיפול. לעתים מורחים בנוסף גם שכבת חומצה על מנת שיהיה נוח להדביק על משטח השן.

 

מהו ציפוי לשיניים ללא השחזה?

תהליך ציפוי שיניים ללא שיוף, מעניק מראה אסתטי של השיניים וצבע בהיר המשדר בריאות של איזור הפה. בניגוד לציפויים המצריכים השחזה של השן בכדי שתוכל להיצמד לחומר המצפה כראוי, במסגרת הליך הציפוי הזה נעשה שימוש בחומרים ייחודיים שמקנים לשיניים את המראה הרצוי – מבלי שיהיה צורך בפעולת השיוף הבלתי-נעימה. יש לשיטת הטיפול הזו מספר יתרונות וחסרונות:

 

שלושה יתרונות של ציפוי ללא השחזה:

#1 היעדר כאב – התהליך של השחזת השן כרוך באי נעימות ובכאב קל וסביל, אך ניתן להימנע גם מכך כשבוחרים בטיפול שלא מחייב את השיוף.

#2 מהירות – ציפוי שיניים שאינו מצריך השחזה, יהיה קצר יותר ויאפשר למטופלים לשוב לשגרת יומם במהרה.

#3 מחיר – במקרים מסוימים, טיפול ללא שיוף יתאים לאנשים הסובלים משן שבורה, כאשר הציפוי נועד "להשלים" אותה ומהווה פתרון יעיל ומהיר במיוחד, שאיננו יקר.

 

שלושה חסרונות של ציפוי שלא מצריך שיוף של השן:

#1 חומרי ציפוי דקיקים – שכבת הציפוי בתהליך שאינו כולל השחזה, היא דקה במיוחד ובשל כך עמידותה, בהשוואה לציפויים האחרים, מוגבלת לשנים ספורות.

#2 מניעת היווצרות כתמים מוגבלת – בשל הדקות של שכבת הציפוי, בתקופה הראשונית שלאחר הטיפול השיניים מקבלות מראה אופטימלי וטבעי, אך עם הזמן עלולים להיווצר כתמים על שכבה עדינה זו והיא פחות עמידה מהציפויים המעובים יותר.

#3 הטיפול ללא שיוף לא מתאים לכולם – ישנם אנשים שסוג השיניים שלהם, או מצב השיניים, לא מתאים לציפוי ללא השחזה וחומר הציפוי לא יידבק היטב לשיניים בתצורתן הטבעית.

חשוב להדגיש: מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים בנוגע לסוג הציפוי שיעניק את המראה משביע הרצון – ובמקרים רבים ניתן יהיה להסתפק בציפוי ללא השחזה, או בשכבת ציפוי ייחודית לשיניים הדורשת השחזה מינימלית ביותר.

 

למי כן מתאים לעבור תהליך של ציפוי לשיניים בלי השחזה?

האם הלבנה באמצעות ציפוי שיניים מתאימה לכם? כדי להבין האם הטיפול מתאים לצרכים ולרצונות שלכם, כדאי ראשית להכיר את כל המקרים שציפוי שיניים ללא השחזה מספק עבורם מענה:

✔️ סדק או שבר – כשיש סדק או שבר בשן שהמטופל מעוניין להסתיר כמה שיותר מהר, או כדי לסגור רווחים קלים בין שיניים.

✔️ שינויי צבע – כשטיפול הלבנה סטנדרטי לא יצליח, מפני ששכבת הדנטין (מתחת לאמייל) שינתה את צבעה.

✔️ תוצאה לא מספקת – כשבוצעה כבר הלבנה אולם התוצאה אינה טובה מספיק.

✔️ כתמי צבע על גבי השן – כשישנם כתמים בשיניים שלא ניתן להסיר בשום דרך.

✔️ שחיקה – כשצורת השיניים משתנה עקב שחיקה, בעיה שכיחה בקרב אנשים הסובלים משיניים חורקות.

✔️ שיקולים כלכליים – כשהשיניים לא ישרות ואין אפשרות כלכלית לעבור טיפולי יישור שיניים יקרים.

ציפוי שיניים, בין אם הוא נעשה ללא השחזה או עם שיוף השן, איננו מהווה תחליף של ממש לתהליך של יישור שיניים – אך הוא בהחלט מעניק את האסתטיות והנראות החיצונית המשופרת לאיזור הקדמי של הפה.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    סוגי הציפויים שנעשה בהם שימוש כיום:

    #1 ציפוי חרסינה ללא השחזה או שכוללים השחזה קלה בלבד

    ✔️ למינייט – טיפול שנחשב פשוט למדי, ונעשה על ידי שימוש בחרסינה רגילה בעובי של חצי מילימטר, ממש כמו החומר שממנו מייצרים כתרים, אחרי שיוף שטחי מאוד של השיניים. עוד על ציפוי חרסינה לשיניים

    ✔️ לומינירס – זו שיטה מתקדמת שמתאימה למי שמעוניין להסתיר פגמים אסתטיים קשים יותר בשיניים, כמו עקמומיות, שבר או סדק. בשיטה זו נעשה שימוש בחרסינה דקה יותר (0.2 מ"מ) שמאפשרת לעצב את המראה הנחשק בקלות יחסית וללא השחזה.

    ✔️ אימקס (Emax) – טכנולוגיה שדומה לזו של ציפוי הלומינירס רק של חברה שונה. גם פה נעשה שימוש בשכבת חרסינה דקה מאוד, לרוב בלי כל צורך בשיוף השיניים.

    ✔️ ויניר – סוג חדש יחסית של ציפוי, עשוי מפורצלן, חומר המורכב מחרסינה וזכוכית. החומר הייחודי הזה מעניק לויניר שקיפות שדומה לאמייל, לכן ההמלצה היא להשתמש בו לצורך ציפוי שיניים קדמיות ללא השחזה.

    #2 ציפוי קומפוזיט לשיניים ללא השחזה

    ציפוי קומפוזיט לשיניים עשוי מהחומר שמשמש לסתימות לבנות. קומפוזיט זול יותר מחרסינה וניתן לעבוד איתו במהירות ולבצע בקלות תיקונים נדרשים. ציפוי קומפוזיט מגיע בעוביים שונים בין 0.3 למילימטר, כך שניתן לצפות באמצעותו שיניים בהתאמה אישית, בין אם מדובר בהלבנה או בהסתרת פגמים אסתטיים שונים. עם זאת, קומפוזיט הוא ציפוי רגיש לכתמים ואינו עמיד כמו ציפויי חרסינה, לכן טיפולי ציפוי ללא השחזת השן הנעשים באמצעותו יחזיקו מעמד לשנים בודדות.

     

    מחיר ציפוי לשיניים ללא השחזה – כמה עולה?

    ישנם גורמים שונים שמשפיעים על מחיר הטיפול, כמו סוג הציפוי שנבחר, סוג הטכנולוגיה שבה משתמשים לציפוי, מספר השיניים שרוצים לצפות, רמת המורכבות של הטיפול ורמת התמחור של רופא השיניים המבצע את הפעולה.

    עם זאת, ישנו טווח מחירים כללי לפי סוג החומר שבו משתמשים: ציפוי קומפוזיט הוא הזול ביותר, כ-900 ש"ח לשן – בעוד מחיריהם של ציפויי חרסינה מתחילים מ-2000 ש"ח. ציפוי לומינירס וציפוי אימקס הם היקרים ביותר – 3000 ש"ח לשן.

     

    טיפול לציפוי השןמחיר ממוצע בישראלדגשים
    ציפוי לומינירסהחל מ- 3000 ₪ לשןלרוב לא תידרש השחזה לצורך ציפוי השן
    ציפוי איימקסהחל מ- 3000 ₪ לשןייתכן שתידרש השחזה מינימלית של השן, שאינה פוגעת בה
    ציפוי חרסינה ללא השחזההחל מ-1800 ₪ לשןציפוי חרסינה ללא השחזה רלוונטי רק לשיניים שיש בהן סדק או חלק חסר, המייתר את הצורך לשייף את השן. לצורך ציפוי שיניים במבנה תקין, תידרש השחזה בהתאם
    ציפוי מחודש בקומפוזיטהחל מ-500 ₪ לשןציפוי שיניים המתאים למי שכבר יש ציפוי על השיניים ומעוניין לחדש אותו

     

    מרפאה מקצועית תציע לכם מגוון סוגים של ציפויי שיניים בלי השחזה

    ניתן לבצע ציפוי שיניים ללא שיוף רק כשבריאות השיניים תקינה: בלתי אפשרי לעבור ציפוי שאינו כולל השחזה, אם המצב שלהן אינו תקין, או של החניכיים, למשל במקרים בהם השיניים עקומות בצורה חמורה, כאשר קיימת דלקת חניכיים חריפה או במצב מתקדם של עששת. במקרים אלה, ההמלצה תהיה לטפל קודם בבעיה הקיימת ורק לאחר מכן לבצע את הליך הציפוי.

    מרפאת שיניים איכותית תוכל להציע לכם מבחר טיפולי ציפוי לשיניים ובכך למעשה לתת לכם לבחור באפשרות המתאימה, שתהיה נכונה יותר לתקציב שלכם. ההבדלים בין הטיפולים נעוצים, בדרך כלל, בסוגי חומרי הציפוי השונים.

    Latest posts by מערכת DentalGuide (see all)