יש לכם רווחים בשיניים? רוצים לדעת איך מומלץ לטפל? במאמר הבא תמצאו מידע נרחב ומקיף אודות טיפול ברווחים בשיניים

סגירת רווחים בשיניים היא פרוצדורה שרבים מעוניינים יצטרכו לבצע בשלב כלשהו במהלך חייהם. לרוב האנשים, רווחים בשיניים, במיוחד כאלה שבולטים לעין בשיניים הקדמיות, מאוד מפריעים ולעיתים אף עשויים להעיד על בעיה כלשהי בשיניים שרצוי לטפל בה. טיפול לסגירת רווח בשן, ובכלל טיפולי שיניים מורכבים מומלץ לעבור במרפאות שיניים מובילות ומוכרות אצל רופא מוסמך. 

איך נוצרים רווחים בשיניים, אילו שיטות קיימות על מנת לסגור אותם, כמה עולה סגירת רווח בשיניים ותשובות לשאלות רבות נוספות – בשורות הקרובות תקבלו את כל המידע.

 

סגירת רווחים בשיניים

רווח בשן – מדריך מקיף לטיפול ברווחים בשיניים – דנטלגייד

 

 

רווח בשיניים – מהו וכיצד הוא נוצר?

אז מה זה רווח בשיניים? ההגדרה של רווח בשיניים היא חלל שקיים בין שתי שיניים סמוכות ואשר גדול מ-1 מ"מ. בפועל, מלבד מקרים של שיניים מאוד צפופות, תמיד קיים מרווח כלשהו בשיניים, אך ככל שהוא גדול, הדבר עשוי להפריע ולכן רצוי להגיע אל רופא השיניים לאבחון הסיבה לרווחים. איך נוצר רווח בשיניים? ישנן מספר סיבות שגורמות לרווחים בשיניים והנה המרכזיות שבהן:

#1 גיל צעיר – רווחים בשיניים אצל ילדים ותינוקות מהווים תופעה מאוד נפוצה. יחד עם זאת, על פי רוב רווחים אלו יצטמצמו או ייעלמו לחלוטין ככל שהשיניים יגדלו ויצטופפו, כך שלא תמיד צריך לבצע סגירת רווח בשיניים בקבוצת גיל זו.

#2 תורשה – רווח בשיניים עשוי לנבוע גם מפאת מבנה שנקבע על ידי הגנטיקה, כמו במקרה של שיניים קטנות מדי שצומחות בתוך לסת גדולה, תופעה שמתבטאת בעיקר בשיניים החותכות העליונות וקרויה דיאסטמה. לעיתים מדובר בבעיה התפתחותית הקרויה "פרנום לביאלי", בה השפה העליונה או התחתונה אינה מחוברת טוב מספיק לחניכיים, כך שהשיניים הקדמיות לא נצמדות מספיק טוב ונוצר רווח.

רווחים בשיניים יכולים להיווצר גם במקרים שבהם קיים חוסר מולד של שיניים בפה או כשישנן שיניים כלואות שאינן בוקעות בפרק זמן סביר ומשפיעות על מבנה מערך השיניים בפה כולו.

#3 הרגלי ילדות – מציצת מוצץ או אגודל לאורך זמן אף היא יכולה לגרום לרווחים בשיניים. פעולת המציצה מושכת את השיניים הקדמיות קדימה ונוצרים מרווחים.

בנוסף, רווח בשיניים יכול להיווצר גם בעקבות מחלת חניכיים שגורמת לנסיגה והופעת רווחים, אובדן שיניים אחוריות שגורם לשיניים הקדמיות יותר לנוע לצדדים, כשגם רווח בשיניים אחרי לידה בעקבות שינויים הורמונליים שמשפיעים על החניכיים הוא בהחלט דבר שיכול להתרחש. גם מחלות מערכתיות שונות, דוגמת סוכרת, עלולות לגרום לרווחים בשיניים בעקבות דלקות החניכיים שהן גורמות.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

    רווחים בשיניים לאחר טיפול שיניים

    הצורך לפנות למרפאה עבור סגירת רווח בשיניים יכול לעלות לא רק בעקבות תכונות או הרגלים של מטופלים שגרמו להם לאותם רווחים, אלא גם לאחר טיפולים דנטליים שונים. לדוגמא:

    ✔️ רווח בשיניים אחרי גשר – לאחר סיום הטיפול והסרת הגשר (גשר קבוע או קשתיות שקופות נשלפות), השיניים עשויות עדיין לנוע ולשחרר את הלחץ שהופעל עליהן במשך הזמן. תזוזה זו עשויה להתבטא בהיווצרות רווח בשיניים. על מנת למנוע זאת, מומלץ לאחר יישור שיניים להשתמש ב-"שומר מקום" (ריטיינר) שמונע את תזוזת השיניים.

    ✔️ רווח בשיניים אחרי טיפול שיננית – האם הגעתם הביתה לאחר טיפול שיננית, הסתכלתם במראה ושמתם לב שהופיעו מרווחים בשיניים שלא היו קודם? מצב שכזה עשוי להיגרם עקב אבנית רבה שהצטברה בין השיניים ולמעשה מילאה את החלל שנוצר.

    ✔️ רווח בשיניים לאחר עקירה – במידה ומבוצעת עקירה של שן ולא משחזרים אותה, תנועת השיניים הקדמיות לצדדים עשויה להתבטא בהופעת רווחים.

    אז אם אתם שמים לב שלאחר טיפולי שיניים מופיעים רווחים שלא היו קודם לכן, חזרו אל רופא השיניים או השיננית ובקשו לעבור אבחון מסודר ובמקרה הצורך בררו לגבי פרוצדורת סגירת רווחים בשיניים.

     

    אילו שיטות קיימות עבור סגירת רווחים בשיניים?

    לפני שניגע בשיטות שבאמצעותן ניתן לבצע סגירת רווחים בשיניים, הבה נעמוד לרגע על השאלה האם חייבים לטפל ברווח בשיניים? ובכן, על פי רוב, הרווחים עצמם אינם מהווים בעיה כלשהי שמחייבת טיפול, כך שמדובר בצורך אסתטי בעיקר, במיוחד כאשר מדובר במקרה הנפוץ יותר של רווחים בשיניים הקדמיות.

    חשוב מאוד עוד לפני שניגשים לתהליך סגירת הרווחים לעמוד על הסיבה להופעתם ולטפל בבעיה אם הדבר אפשרי. במידה והבעיה אינה מטופלת (למשל, נסיגת חניכיים מתקדמת), הרי שגם לאחר הטיפולים המרווחים יופיעו שוב מחדש.

    אז מהם דרכי הטיפול לסגירת רווחים בין שיניים?

    # יישור שיניים לטיפול ברווחים בין השיניים – זוהי הדרך האורתודונטית והיא מומלצת מאוד לסגירת רווחים בשיניים, במיוחד כאשר ישנן עוד שיניים בפה שאינן ישרות או כאלה מסובבות. בשיטה זו סגירת הרווח מתבצעת על ידי גשר או סדרת קשתיות שקופות.

    # ציפוי ומילוי שיניים עם קומפוזיט או חרסינה – בשיטה זו מרחיבים את השיניים שביניהן קיימים רווחים וזאת על ידי שימוש בציפויים שונים. ציפוי חרסינה נחשב חזק ביותר אך הוא מחייב שיוף משמעותי של השן לפני התקנה. ציפוי קומפוזיט ("סתימה לבנה") הינו פחות חזק אך הוא דורש פחות השחזה של השן.

    קיימות גם שיטות נוספות עבור סגירת רווח בשיניים והן נבחרות בהתאם למצב השיניים של המטופל וכוללות ניתוח (למשל, במקרה של פרנום לביאלי) והשתלת שיניים (במקרה של חוסר בשיניים).

     

    כמה עולה לסגור רווחים בשיניים? מחירים:

    כאשר ניגשים לבחון את נושא העלויות של סגירת רווח בשיניים, יש להתייחס לפה כמכלול וכמו כן, לטפל תחילה, כאשר הדבר אפשרי, בגורם שיצר את הרווחים הללו מלכתחילה. מחיר טיפול לסגירת רווח בשיניים נקבע לפי שיטת הטיפול שנבחרה ולכן כל מקרה לגופו. כמו כן, בקביעת המחיר יש להתייחס להיבטים הבאים:

    ✔️ מספר הרווחים שיש לסגור – ככל שישנם יותר רווחים, כך ישנה נטייה להשתמש בשיטת יישור השיניים שנחשבת ליותר יקרה.

    ✔️ מהו גודל הרווח המדובר – רווחים גדולים מאוד עשויים לחייב שימוש במספר שיטות, כגון יישור שיניים שלאחריו יש להשלים את סגירת הרווחים באמצעות ציפוי חרסינה או קומפוזיט. במידה ומדובר בסגירת הרווח על ידי ציפוי שיניים, השימוש בחרסינה נחשב ליקר יותר בהשוואה לקומפוזיט.

    ✔️ משך הטיפול – ישנם טיפולי סגירת רווחים בשיניים שנחשבים ליותר מהירים (כגון השתלת שיניים בהעמסה מיידית, ציפוי שיניים וכו') ואילו אחרים ממושכים יותר כגון יישור שיניים. משך הטיפול גם כן משפיע על המחיר.

    כמו כן, במידה וקיים צורך בביצוע פעולות מקדימות לסגירת הרווחים, כגון השתלת עצם בחניכיים לפני השתלת שיניים או טיפול בדלקת חניכיים כרונית, הדבר יתבטא בעלויות גבוהות יותר.

     

    סגירת רווח בשן - מחיר לטיפולמחירון מומלץ
    סגירת רווחים בשיניים באמצעות ציפוי קומפוזיט2,500 - 400 ₪
    עלות סגירת רווח בשן בשיטת ציפוי חרסינה3,000 - 1,800 ₪
    סגירת מרווחים בשיניים באמצעות יישור שיניים17,000 - 7,000 ₪
    כמה עולה סגירת רווח בשיניים באמצעות השתלת שן5,500 - 2,500 ₪ לכל שן

     

    סגירת רווח בשיניים אחוריות

    רווחים בשיניים אחוריות, פחות או אינם נראים לעין ולכן מקובל לחשוב (ובשוגג) כי אין שום סיבה לסגור אותם. ההיפך הוא הנכון, שכן סגירת רווח בשיניים אחוריות הינה הרבה יותר דחופה מבחינה דנטאלית מאשר אסתטית. בעוד סגירת רווח בשיניים קדמיות מתבצעת לרוב עקב צורך אסתטי בשל פגיעה במראה והביטחון העצמיים.

    בשיניים האחוריות והטוחנות הימצאות רווחים עשויה לגרום בעת הלעיסה לדחיסה של המזון בין השיניים, מה שעשוי ליצור בסבירות גבוהה הופעת כאבים ונסיגת חניכיים מהירה יותר באזורי הלחץ, ולכן יש לטפל בכך בהקדם. סגירת רווחים בשיניים אחוריות מתבצעת באמצעים אורתודנטיים ליישור שיניים, החלפה של כתרים או באמצעות שתלים דנטליים במצבים של חוסר שיניים.

    Latest posts by מערכת DentalGuide (see all)