תאריך עדכון אחרון:

 

כל מה שרציתם לדעת על יישור שיניים המותאם למבוגרים

יישור שיניים למבוגרים הוא תהליך שמתאים למטופלים מבוגרים, בטווח גילאים רחב עד גיל 40, שסובלים משיניים עקומות עם רווחים וחוסר אסתטיקה בפה.

התהליך נמשך בין שנה לשלוש שנים, ודורש לפחות עשרה טיפולים. לעיתים הוא עשוי להגיע גם לשלושים טיפולים. מחיר יישור השיניים למבוגרים נע בין 7,000 ₪ ל-20,000 ₪. תוצאות הטיפול הן ארוכות טווח.

 

 

טיפול יישור שיניים למבוגרים

יישור שיניים למבוגרים לקבלת החיוך המושלם

 

 

שינויים בתפיסות כלפי יישור שיניים למבוגרים

יישור למבוגרים

בשנים האחרונות יישור שיניים למבוגרים הפך למגמה שהולכת ותופסת תאוצה. מבין המטופלים בישראל, למעלה מ-35% אחוז הם מבוגרים. ישנן מספר סיבות לכך. ראשית, פיתוח של טכניקות וטכנולוגיות מתקדמות ליישור שיניים שהופכות את הטיפול להרבה פחות בולט לעין וכזה שלא פוגם בהופעה החיצונית, למשל יישור שיניים שקוף או בלתי נראה כגון אינויזליין. שנית, מייחסים חשיבות גדולה יותר לנראות ולאסתטיקה, יותר ויותר אנשים מעוניינים להשיג חיוך יפה.

השיטה ליישור שיניים למבוגרים שונה קצת מזו שעושים לילדים ובני נוער. מלבד זאת, קיימות דרכים יותר נוחות ופחות מכאיבות ליישר את השיניים, בניגוד לגשרים ולשיטות טיפול במבוגרים שהיו נהוגות בעבר. מסיבות אלו, רוב הרופאים כיום ימליצו למטופלים מבוגרים לעבור טיפול ליישור שיניים.

 

אז מה ההבדל בין יישור שיניים לילדים ולמבוגרים?

אצל ילדים שטרם סיימו את תהליך הגדילה, משתמשים בשיטת טיפול שונה מזו של מבוגרים, שאצלם ההתפתחות כבר נגמרה מזמן. גם אם אדם מבוגר שמתכנן לעבור טיפול היה בוחר לעשות זאת בגיל צעיר יותר, עדיין קיים שוני בצורת הטיפול כתלות בגיל המטופל. כמו כן, מבוגרים לרוב מעדיפים יישור שיניים שקוף או בלתי נראה מסיבות אסתטיות. לעיתים בחירה בשיטות כאלו לא תהיה אידאלית למטופל, והוא יבחר בהן בכל זאת, בעוד שילדים מקבלים אך ורק את הטיפול הכי מתאים ויעיל.

באופן כללי, מומלץ להתחיל בטיפולים ליישור שיניים בגיל כמה שיותר צעיר, ומומחים אף ממליצים לעשות זאת מגיל שבע. אם מתחילים בגיל צעיר יותר, הטיפול יהיה מוצלח יותר ומהיר יותר. זה גם יכול למנוע תופעות של מציצת אצבע אצל ילדים ובליעה לא נכונה. אצל מבוגרים, הגיל בו כדאי לעשות יישור שיניים הוא עד שלושים וחמש, אבל גם אחריו ניתן לעבור את התהליך.

 

יישור שיניים בשיטת אינויזליין

שיטת אינויזליין היא שיטה חדשנית ליישור שיניים. בשיטה זו משתמשים בקשתות שקופות שגורמות לתזוזה הדרגתית של השיניים עד שהן מתיישרות. לוקח כשבועיים להתקין כל קשת עד לכיסוי מלא של כל השיניים בפה. הקשתות עשויות מפולימר דק שהופך אותן לבלתי נראות. זהו יתרון משמעותי עבור מטופלים מבוגרים שלא רוצים שיראו באופן גלוי את יישור השיניים שהם עוברים, מכיוון שגשר מברזלים של השיטה המסורתית איננו אסתטי ורבים מהם מעדיפים להימנע מלהיראות איתו. לאחר הרכבת הקשתות השיניים יגיעו למצב הרצוי שקבעו יחד האורתודנט והמטופל.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    יישור שיניים באמצעות גשר פנימי או פלטה שקופה

    מדובר בשתי שיטות שדומות אחת לשנייה, שלכל אחת מהם כמה מאפיינים ייחודיים לה. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות, ועל המטופל לשקול היטב באיזו שיטה גוברים היתרונות על החסרונות עבורו.

    שתי השיטות שייכות לתחום האורתודנטיה שלא נראית לעין. ההבדל הוא שכל אחת תתאים במקרים מסוימים ובאחרים פחות. קיימים גם מקרים בהם לא משנה כל כך באיזו שיטה נבחר, כי המועמד מתאים לעבור את שתיהן. עם זאת, תמיד יש להקפיד על אבחון נכון של הבעיה בסגר ויש לתכנן תכנית טיפול אובייקטיבית. בסופו של דבר, פחות חשוב באיזו שיטה ישתמש הרופא, ויותר משמעותיים הם המקצועיות שלו והתכנון הנכון של הטיפול.

     

    יישור שיניים בשיטות נוספות

    גשר למבוגרים

    לעיתים מתעורר צורך להשתמש בשיטות יישור שכוללות גם הליכים כירורגיים. מדובר במקרים מורכבים יותר שכוללים בעיות באזור הלסת. בעוד שיישור השיניים המסורתי רק מזיז את השיניים כאשר מקור הבעיה הוא בשן עצמה, שיטות אחרות מיועדות למצבים בהם הסטייה בשיניים נובעת ממשהו עמוק יותר מרמת השן.

    למשל, ביישור שיניים אורתוגנטי מזיזים את העצמות של הלסת אם מקור הבעיה אינו ברמת השן. שיטה אחרת היא השתלת שיניים ושתלים דנטליים. בשיטה זו מבצעים התקנה של שתלים זמניים על מנת לעגן גומיות או קפיצים שתפקידם להזיז את השיניים העקומות. שתלים אלו עוזרים לאפקטיביות הטיפול ולתוצאות טובות ומהירות יותר. כאשר השיניים ישרות ניתן להוציא את השתלים בקלות.

     

    כמה זמן נמשך יישור שיניים למבוגרים?

    ביישור שיניים עם גשר לינגואלי, משך הטיפול יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים כמו סוג בעיית הסגר המדוברת, חומרת הבעיה ומטרת הטיפול. בעוד שיישור שיניים מהיר יכול לקחת גם שלושה חודשים בלבד, טיפול בשיטות אחרות עשוי להימשך למעלה משלוש שנים. העיקר הוא לבחור רופא שיניים כמה שיותר מקצועי, בעל ההתמחות המתאימה לביצוע השיטה אותה בוחרים. ניתן ללמוד על כך עוד כאן.

     

    מהן העלויות של טיפולים ליישור שיניים למבוגרים?

    המחיר יכול להשתנות, מאחר והוא תלוי במספר פרמטרים שונים. כדי לאמוד את השפעתם על המחיר יש להעביר את המטופל מספר בדיקות שונות ולתכנן מראש את מהלך המטופל. כמובן שלכל מטופל המסקנה תהיה אינדיבידואלית. כמו כן, המחיר משתנה לפי סוג הרופא שיבצע את הטיפול וכן שיטת העבודה הנבחרת. למשל, בשיטת היישור הלינגואלי נשלם מחיר כפול מזה שבשיטה רגילה. בכל מקרה טווח המחירים הוא בין 7,000 ₪ ל-20,000 ₪ עבור יישור שתי הלסתות בפה.

     

    יישור שיניים למבוגרים – מידע נוסף

    לעיתים אנו נוטים להאמין לסטיגמות אשר חלפו להן מהעולם. אחת הסטיגמות הנפוצות ביותר היא שטיפולי השיניים הקשורים ליישור שיניים הם בעיקר טיפולים המבוצעים בקרב ילדים, נערים ונערות בגילאים צעירים, אך כיום לא כך הם פני הדברים ויותר ויותר אנשים מבוגרים פונים אל מרפאות השיניים על מנת לקבל טיפול אורתודנטי, אשר בחלק מן המקרים יכלול בתוכו גם הליך של יישור שיניים למבוגרים. עד לא מזמן היה נדיר להבחין במבוגרים אשר מסתובבים עם גשר בשיניים, אך כיום התופעה הפכה להיות שכיחה במיוחד, כאשר בעת הנוכחית בסביבות 20% מהמבוגרים בישראל מתחילים טיפולי יישור שיניים למבוגרים על מנת לשפר את המראה שלהם.

     

    יישור שיניים למבוגרים

    יישור שיניים למבוגרים בהליך מהיר ובלתי ניראה

     

    ממה זה שונה מיישור שיניים לצעירים?

    כמובן שההבדל בגיל מצריך את רופאי השיניים למצוא טכניקות שונות ומגוונות על מנת להתגבר על כל המכשולים הטמונים ביישור שיניים לאנשים מבוגרים. אחת הבעיות המרכזיות אשר עומדות בפני הרופאים היא המצב שבו מבנה השיניים והלסת נמצא כך זמן רב, וקשה מאוד לערוך שינויים במבנה שכבר קיבל וגיבש את צורתו הסופית. מצב זה, אשר קיים ביישור שיניים למבוגרים לא יופיע אצל אנשים צעירים, שהרי אצלם הלסת ומבנה הפה לא קובעו ועשויים להשתנות. מכאן שקל יותר לתקן את מצב השיניים בקרב צעירים, אך עם הטכנולוגיות העכשוויות גם יישור שיניים למבוגרים הופך לפשוט ככל שעוברים הימים.

    ההבדל המרכזי בין יישור שיניים למבוגרים לבין יישור שיניים לצעירים טמון בעיקר במבנה הגשר, אשר מקבל יסודות חזקים יותר אצל המבוגרים, על מנת שיהיה ניתן לבצע בו את השינויים באופן מהיר ואפקטיבי. מבוגרים רבים רוצים להימנע משימוש באופציה של גשר בשיניים המזוהה עם בני נוער, ולכן כיום מרביתם יעדיפו לפנות אל אופציית הגשר השקוף, אשר כמעט ולא רואים אותו, והוא מבצע את העבודה בדיוק כמו גשר רגיל. כך יותר ויותר מבוגרים מקבלים את הביטחון לבצע יישור שיניים – מבלי להתבייש או לחשוש מתגובות הסביבה.

     

    באיזה גיל מומלץ?

    כמו שבטח כבר הבנתם, ניתן לבצע את הטיפול בכל גיל. יישור השיניים מיועד לאנשים צעירים ומבוגרים כאחד, אשר רוצים חיוך כובש ושיניים ישרות. הגיל האידיאלי לטיפול מן הסוג הזה, הוא גיל ההתבגרות אך כאמור אם החלטתם לבצע את הטיפול בגיל מתקדם יחסית – הוא אמנם יהיה ארוך יותר, אך האפקטיביות שלו לא תיפגע. ככל שהגיל עולה, כך האפשרות לתמרן בין השיניים הנמצאות בחלל הפה פוחת, ולכן יהיה על הרופאים לבצע את הטיפול באופן שונה מבחינת המכשירים ומבחינת משך הזמן שהטיפול יארך. לפני תחילת תהליך יישור השיניים תבצעו בדיקות מקדימות, אשר נועדו בעיקר על מנת להעריך את תקופת הטיפול, שרוב הסיכויים תהיה ארוכה יותר מאשר טיפול סטנדרטי.

     

    האם זה יקר יותר?

    אם החלטתם שהגיע הזמן לבצע יישור שיניים בגיל מבוגר, כנראה תרצו לברר את העלויות של טיפול מסוג זה. באופן טבעי יישור שיניים למבוגרים יעלה יותר מאשר יישור שיניים לצעירים, בעיקר עקב המורכבות היחסית של הטיפול. חשוב להבין שהמחיר משתנה בהתאם לדרישות שלכם. כך לדוגמא אם תרצו גשר שקוף, תצטרכו לשלם קצת יותר מאשר על גשר סטנדרטי, על מנת ליהנות ממנו וכן הלאה.