השתלת שיניים בכל הפה היא שיטת טיפול יעילה לאנשים הסובלים מאובדן השיניים הטבעיות, המספקת מערכת שלמה ויציבה של שיניים חדשות ויפות ומאפשרת למטופלים לחזור לתפקוד מלא וליהנות ממראה אסתטי וטבעי הנשמר לאורך זמן.  

אם בעבר במקרה של הרבה שיניים חסרות האפשרות היחידה הייתה שיניים תותבות, הרי שבימינו השתלת שיניים לכל הפה היא דבר אפשרי בהחלט.

כך ניתן להשיג לא רק את המראה הרצוי אלא גם לשפר את יכולות הלעיסה ולקבל את איכות החיים בחזרה.

למי מיועדת השתלת שיניים של פה שלם, כיצד מתבצעת השתלה שכזאת וגם כמה עולה טיפול כזה – על כל זאת וגם על שאלות נוספות בנושא נענה מיד.

 

השתלת שיניים בכל הפה

השתלת שיניים בכל הפה, מידע מקיף והשוואת מחירים – דנטלגייד

 

 

השתלת שיניים בכל הפה – אומרים שלום לתותבות

לשיניים בפה שלנו תפקיד אסתטי בקביעת מראה הפנים והן גם חיוניות לאיכות החיים מבחינת תפקודי הלעיסה.

לאורך השנים השיניים הטבעיות שלנו נשחקות, נהרסות ולעיתים גם יוצאות מכלל שימוש עד למצב של חוסר מוחלט או כמעט מלא בפה.

הליך השתלת שיניים מאפשר לפתור את הבעיה מבלי שיעלה הצורך להשתמש בשיניים תותבות, כשכיום ניתן לבצע לא רק השתלת שיניים בודדות אלא גם השתלת שיניים בכל הפה.

מהי השתלת שיניים בכל הפה? מדובר בהליך שיקום פה מלא שבו מספר שתלים דנטליים מותקנים בתוך עצמות הלסת ועל גביהם מועמסים כתרים שמהווים למעשה את כל השיניים החסרות.

לעומת שיניים תותבות שזזות מהמקום בזמן דיבור ולעיסה, כאן מדובר בפתרון קבוע, כאשר השיניים המלאכותיות הללו מרגישות ומתפקדות בדיוק כמו שיניים טבעיות.

 

מטרת השתלה בכל הפה

המטרה הראשונה של השתלת כל השיניים היא לאפשר לסובלים מחוסר מלא או כמעט מלא של שיניים ליהנות מתפקודי לעיסה מחדש ולהחזיר להם את איכות החיים שלהם. מעבר לזאת, מטרת השתלות שיניים בכל הפה היא גם להעניק למראה הפנים שלנו את המראה הרצוי, כך שהאדם לא ירגיש עוד חוסר נוחות בזמן דיבור או בחיוך.

מסיבה זו השיניים המלאכותיות גם צריכות להיראות טוב וכמה שיותר טבעיות.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    מתי כדאי לבצע השתלת שיניים לפה שלם?

    ניתן להצביע על מספר אוכלוסיות שעבורן השתלת שיניים בכל הפה יכולה להתאים:

    ✔️ אנשים מחוסרי שיניים לגמרי – הכוונה היא למי שסובל מחוסר שיניים מלא באחת הלסתות או בשתיהן גם יחד. מי שמשתייך לקבוצה זו הם בדרך כלל אנשים מבוגרים שתהליכים שונים גרמו להם לאבד את כל שיניהם. למשל, בעקבות דלקות חניכיים, עקירות מרובות או נסיגת חניכיים שגרמה לאובדן שיניים.

    ✔️ אנשים שבדרך לאובדן שיניים מלא – ישנם כאלו שאצלם מרבית השיניים בפה כבר אינן קיימות ושאר השיניים כבר במצב רעוע מאוד. במקרה שכזה ניתן לעקור את השיניים הבעייתיות ולעבור טיפול השתלת שיניים בכל הפה.

    ✔️ אנשים שעברו פגיעה חמורה בשיניים – לעיתים לאחר פציעות או חבלות (כגון תאונות עבודה או תאונות דרכים) חלק גדול מהשיניים ניזוק בצורה משמעותית. בכל מקרה לגופו, ניתן לתכנן הליך של השתלת שיניים בכל הפה ולהימנע ממצב של חוסר שיניים מוחלט.

    רופא שיניים מקצועי ואמין ידע לומר לכל מטופל מתי כדאי לבצע השתלת שיניים לפה שלם, האם הדבר אכן מתאים לו ובאיזו שיטה כדאי לבצע את הפרוצדורה. כאמור, האפשרות אינה שמורה אך ורק ללסת אחת וניתן לעבור טיפולי השתלות שיניים בשתי לסתות יחד בצורה מהירה ויעילה, אפילו תוך יום אחד בלבד.

     

    היתרונות של טיפול כזה

    כאשר נכנסה טכנולוגיית השתלים הדנטליים לסל האפשרויות של רופאי שיקום הפה, האפשרות היחידה לפעול להשלמת השיניים החסרות הייתה השתלת שתל דנטלי אחד פר שן.

    אז אם אדם היה זקוק לשיניים חדשות בכל הפה, היה על רופא השיניים להתקין כ-36 שתלים דנטליים שעל גבם יוצבו כ-36 כתרים שהם מספר השיניים בפה אצל אדם מבוגר.

    טיפול שכזה היה לוקח זמן רב והיה כרוך בהמון ביקורים, כאבים וסבל עבור המטופלים. גם העלויות היו מאוד גבוהות והפכו את האפשרות הזו ללא רלבנטית עבור רבים.

    כיום המצב שונה לגמרי והשתלה של כל הפה אינה נשענת על שתל פר שן אלא על מספר שתלים שעל גבם מתקינים את כל הכתרים עבור כל הלסת. מכך ניתן להבין כי היתרונות של השתלת שיניים של פה שלם בהשוואה להשתלה של שיניים בודדות כוללים משך טיפול קצר יותר, הרבה פחות ביקורים וגם פחות סבל, ובעלויות נמוכות הרבה יותר.

     

    השתלת שיניים בכל הפה

    השתלת שיניים בכל הפה לחיוך יפה ואסתטי

     

    מהן השיטות להשתלת שיניים פה מלא?

    כאמור, כיום כבר קיימות שיטות מתקדמות שמאפשרות השתלת שיניים בכל הפה עם פחות שתלים לכל מי שחפץ בכך. השיטות החדשות מאפשרות גם למטופלים עם חוסר עצם משמעותי מאוד לעבור את ההליך, מה שבעבר מנע מהם לעבור השתלת שיניים מכל סוג שהוא. להלן השיטות להשתלת שיניים פה מלא ואוכלוסיית היעד עבורן:

    ✔️ All-on-4/6 – בשיטה זו מתבצע שימוש ב-4 עד 6 שתלים בסך הכל עבור כל לסת ועל גבם מותקן סט מלא של כתרים. שיטת All on 4 מתאימה כאשר למטופל יש די עצם על מנת לקלוט את השתלים הללו, שיכולים להיות ארוכים או קצרים בהתאם למצב הפה. עבור הלסת העליונה, אם אין בה די עצם, ניתן לעבור הליך מקדים הקרוי הרמת סינוס שלאחריו ניתן להשתמש בשיטה זו.

    ✔️ השתלה זיגומטית – בהשתלת זו נעשה שימוש בשתלים מיוחדים (שתלי זיגומה) שאינם מוחדרים לעצמות הלסת שמתחת לחניכיים כמו בהשתלת שיניים רגילה, אלא לעצמות הזיגומה (עצמות הלחי) ומכאן שמם. שתלים אלו למעשה אינם תלויים במצב עצם הלסת העליונה מאחר ומחדירים אותם אל עצמות הלחיים שנשארות מסיביות דיו גם בגיל מבוגר.

    ✔️ השתלה בזאלית – כפי שעבור הלסת העליונה ישנה האפשרות להשתמש בשתלים זיגומטיים במצב של חוסר עצם קיצוני, כך עבור הלסת התחתונה ישנה האפשרות לעבור השתלה בזאלית. בשיטה זו השתלים הדנטליים מוחדרים לשכבות העמוקות יותר של העצם ולכן הם ארוכים ביחס לשתלים רגילים. לחיזוק המבנה ניתן להשתמש גם בשתלים בזאליים מיוחדים שחובקים את עצמות הלסת ויוצרים מבנה חזק ביותר.

     

    שימו לב: במידה וקיים חוסר עצם משמעותי והמטופל אינו בר יכולת לממן את העלויות של אחת השיטות שהוזכרו לעיל, ניתן להציע לו לעבור את הטיפול באמצעות מה שקרוי "תיקתקים".

    איך מתבצעת השתלת שיניים בכל הפה בשיטה הזאת? פתרון זה כולל שימוש בשני שתלים דנטליים בכל לסת (באזורים שבהם עדיין יש די מסת עצם) ועל גבם ניתן להתקין כתרים לכל הפה שאותם ניתן לשלוף לצרכי ניקוי. זהו פתרון חצי-קבוע שנחשב זול יחסית ועדיין הרבה יותר איכותי מאשר השימוש בשיניים תותבות.

     

    מחיר השתלת שיניים בכל הפה – כמה עולה?

    מחיר השתלת שיניים בכל הפה צפוי לעמוד על בין 35,000 ל-70,000 שקל. המחיר נקבע על פי מספר גורמים וביניהם שיטת ההשתלה, האם יש צורך בטיפולי הכנה (כגון השתלת עצם, עקירות, טיפול במחלות חניכיים וכו'), האם הטיפול מבוצע בהרדמה מלאה או מקומית, איכות וסוג הכתרים וכמובן איכות המרפאה / הרופא המטפל.

    בנוסף חשוב לדעת כי מרפאות שיניים מובילות משתמשות בטכנולוגיות חדשניות על מנת לשפר את אחוזי ההצלחה של הטיפולים ושביעות רצון הלקוח, כמו האפשרות של השתלת שיניים ממוחשבת, שמסייעת בדיוק מירבי של ההשתלה וגם כוללת צילומי הדמיה שמנבאים כיצד יראו השיניים בגמר הטיפול.

    אפשרות נוספת כוללת את הכנת הכתרים בצורה מדויקת יותר על ידי תוכנת מחשב. ההליכים המתקדמים האלה יכולים לייקר את עלות הטיפול, אך ישנן מרפאות שמסייעות בפריסת תשלומים נוחה מאוד לאורך מספר שנים, כך שאין סיבה לוותר עליהן.

     

    השתלת שיניים בכל הפה לפי סוג השתלהמחיר מומלץ
    טווח מחירים של השתלת שיניים בכל הפה 30,000 - 70,000 ש"ח
    עלות השתלת שיניים בכל הפה בשיטת All On 4 65,000 - 35,000 ש"ח
    כמה תעלה השתלת שיניים ממוחשבת לכל הפה 65,000 - 35,000 ש"ח
    מחיר פגישת ייעוץ להשתלת שיניים בכל הפה החל מ-500 ש"ח