מהי השתלת שיניים ממוחשבת? 

השתלת שיניים ממוחשבת היא שיטה חדשנית, משוכללת ומתקדמת בתחום שיקום הפה והלסת. באמצעות שימוש בהדמיה תלת מימדית של מערכת השיניים של המטופל, ניתן להתאים עבורו את הטיפול המדויק, האיכותי והיעיל ביותר.

הטכנולוגיה באמצעותה מבצעים את השתלת השיניים הממוחשבת מכונה 'טומוגרפיה'. הטומוגרפיה היא טכניקת אבחון ממוחשבת אשר מספקת צילום רנטגן מקיף של שיני המטופל, וכך מאפשרת לייצר תמונת עומק תלת ממדית של השיניים.

עד כה, השיטה הרגילה להשתלת שיניים נעזרה בצילומים פנורמיים דו-ממדיים של פי המטופל, מה שהקשה על הרופא לראות, פשוטו כמשמעו, את התמונה הגדולה. בהמשך נוספו לארגז הכלים של רופאי הפה והלסת בדיקות הדמיה (CT), שאפשרו לראות לא רק את מבנהו האנטומי של הלסת והשיניים אלא גם את שכבות השיניים עצמן. צילומי ה-CT "פורסות" את השיניים המצולמות לפרוסות, ובכך מאפשרים לראות את המבנה הפנימי שלהן ולהעריך את עובי ודחיסות העצם.

הטומוגרפיה היא המילה האחרונה בתהליך השכלול של השתלות השיניים, שכן היא מוסיפה לתמונה גם את האלמנט התלת-ממדי. טכנולוגיית הטומוגרפיה מספקת עבור הרופא את המידע הדרוש למיקום האופטימלי של השתלים הדנטליים, ומסייעת במניעת השתלה בלתי מדויקת שעלולה להוביל לפגיעה עצבית או פגיעה בסינוסים. כך, הטומוגרפיה מאפשרת לרופא המטפל לבצע את ההחלטה המושכלת והטובה ביותר אודות תהליך השתלת השיניים הרצוי, כמו גם על תכנית השיקום המתאימה ביותר למטופל. להסבר נוסף על טומוגרפיה לחצו כאן.

 

רופא שיניים לפני ביצוע השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת

 

מה ההבדל בין השתלת שיניים ממוחשבת לשיטות השתלת שיניים אחרות?

קיימות שלוש שיטות עיקריות להשתלת שיניים מלבד השתלה ממוחשבת: השיטה הקלאסית, שיטת ההעמסה המיידית ושיטת 4 ב-1 (all on 4).

השיטה הקלאסית כוללת שני שלבים עם תקופת המתנה של שלושה עד שישה חודשים ביניהם.

שיטת העמסה מיידית חוסכת את תקופת ההמתנה, אך איננה מתאימה לכל מטופל, שכן היא תלויה במבנה העצם של המטופל.

שיטת All on 4 איננה כרוכה בהמתנה, אך סיכויי ההצלחה שלה נמוכים יחסית לאור העובדה שהיא דורשת רמת מיומנות קלינית גבוהה במיוחד.

ההבדלים בין השתלה ממוחשבת לבין השתלות שיניים בשיטות אחרות הם: ייתור הצורך בהתערבות כירורגית מאג'ורית, קיצור תהליך ההשתלה ליום אחד בלבד, החלפה של כל סט שיני המטופל, התאמה למגוון רחב של מטופלים והפחתה משמעותית של כאבים ותופעות לוואי.

 

כיצד מבוצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

לפני שמחליטים על השתלת שיניים ממוחשבת, חשוב לדעת מהו המסלול הכרוך בכך.

להלן פירוט שלבי התהליך:

1. בשלב הראשון, מתבצעת בדיקת טומוגרפיה לאבחון של רקמות השיניים על ידי סריקתן של הלסת העליונה והתחתונה של המטופל.

2. הנתונים המתקבלים מבדיקת ההדמיה הדנטלית הממוחשבת מוזנים לתוכנה ייעודית אשר משקללת אותם ומפיקה מודל תלת ממדי של מערכת השיניים, המכונה "סד ממוחשב". מדובר בהתקן כירורגי מפלסטיק שקוף אשר "מתלבש" על שיני המטופל, ודרכו מתבצעת ההשתלה.

הרופא המטפל יכול לדעת כעת מהו גודלן, עוביין, צורתן, הרכבן וצפיפותן של עצמות השיניים, כמו גם מיקומן לצד החניכיים ושאר רקמות הפה והלסת.

הנתונים המתקבלים מהטומוגרפיה מאפשרים לחשוף פגמים שלא בהכרח היו מתגלים בבדיקות אחרות. תהליך בדיקת ההדמיה אורך כמספר דקות בלבד ואינו כרוך בכאבים.

3. לאחר הסריקה הממוחשבת, עוברים לתהליך ההשתלה עצמו. הרופא המטפל מניח את הסד כירורגי שהתקבל מהטומוגרפיה בפי המטופל ומחדיר דרכו את השתלים הדנטליים ללסת, תוך כדי שהוא נעזר בדמיה וירטואלית. תהליך זה מאפשר לרופא לבחון את התוצאה הסופית הצפויה מהשתלת השיניים, ולקבל מידע חיוני המאפשר למקסם את ההליך בזמן אמת.

השימוש בעזרים הממחושבים הייחודיים הללו מאפשר לבצע השתלת שיניים מדויקת ולהימנע מהצורך במעורבות כירורגית נרחבת הנפוצה בשיטה הרגילה, הכוללת ביצוע חתכים וחשיפת עצם הלסת על ידי הפשלת החניכיים.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    יתרונות וחסרונות של השתלת שיניים ממוחשבת

    כמו כל הליך רפואי, השתלת שיניים ממוחשבת טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. נתחיל עם היתרונות. הקונצנזוס בקרב רופאי הפה והלסת מצביע על השתלת שיניים ממחושבת כשיטה הטובה ביותר, וזאת בשל רמות הדיוק והעמידות הגבוהות וביטול הצורך בפרוצדורות כירורגיות משמעותיות.

    התהליך כרוך בהתערבות כירורגית מינימלית בלבד, והטיפול בכללותה אורך כמספר דקות בלבד. השתלות ממחושבות מאפשרות לייצר שתלים דנטליים בדיוק מירבי ביום ההשתלה, מה שחוסך זמן רב עבור המטופל.

    בנוסף, שיעורי ההצלחה של הפרוצדורה גבוהים יותר מאלו של שיטות אחרות, ועומדים על כ-98.6%. תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים ממחושבת גם הוא מהיר יותר משיטות אחרות, והמטופלים צפויים לחזור לתפקוד מלא במהירות רבה.

    יתרון משמעותי נוסף טמון בשימוש במכשור ממחושב ומשוכלל אשר מאפשר גילוי ותכנון מוקדם ומפחית את הסיכויים לטעויות אנוש. נוסף על כך, טכניקת השתלה זו מתאימה עבור מטופלים הסובלים מבעיות רפואיות, כמו מחלות לב, לחץ דם וסכרת, אשר אינן מאפשרות להם לעבור ניתוח.

    כאמור, לצד היתרונות המרובים הללו, השתלת שיניים ממוחשבת עלולה להיות כרוכה בכמה חסרונות. ככל פרוצדורה רפואית שהיא, קיים סיכוי מסוים לתופעות לוואי מהטיפול. לעיתים רחוקות, מטופלים העוברים השתלת שיניים ממוחשבת עשויים לסבול מנפיחות או מרגישות יתר במקום ההשתלה.

    עם זאת, תופעת לוואי זו צפויה לרוב לחלוף בתוך ימים ספורים בלבד, וניתן להתמודד איתה על ידי נטילת משככי כאבים בהתאם לצורך ועל פי הנחיית הרופא המטפל.

    תופעת לוואי אפשרית נוספת היא הופעתם של שטפי דם קלים בפני המטופל. בחלק מהמטופלים תחול עלייה קלה בטמפרטורת הגוף, שגם היא צפויה לרדת בתוך מספר ימים. תופעת לוואי נדירה במיוחד היא דחיית השתל הדנטלי. חסרון נוסף הטמון בהשתלת שיניים ממוחשבת הוא המחיר, שכן מדובר בפרוצדורה הכרוכה בהשקעה כספית לא מבוטלת.

    לסיכום, למרות הסיכוי לתופעות לוואי מהשתלת שיניים ממחושבת, מדובר בהליך בטוח יחסית אשר כרוך בסיכונים מופחתים וסיכויי הצלחה גבוהים.

     

    החלמה מהשתלת שיניים ממוחשבת

    ככלל, תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים ממוחשבת קצר בהרבה ביחס לשיטות אחרות. לאור העובדה מדובר בטכניקה מיקרוכירורגית (זעיר פולשנית), היא מייתרת שימוש בטכניקות כירורגיות פולשניות משמעותיות יותר ובכך מפחיתה טראומה ונזקים היקפיים.

    במילים אחרות, השתלת שיניים ממחושבת מפחיתה את הסיכוי לסיבוכים, דימומים וכאבים נלווים ומקצרת את תהליך ההתרפאות. בתום הטיפול, המטופל יקבל הנחיות מהרופא לנטילת משככי כאבים ותרופות אנטיביוטיות, אשר מסייעות למניעת דלקות ותופעות לוואי.

    המטופל צפוי לחזור לתפקוד מלא מהשתלת השיניים הממוחשבת בתוך זמן קצר, כאשר מרבית המטופלים מדווחים על חזרה לשגרה כבר ביום הראשון שלאחר הטיפול. עם זאת, ביום הראשון שלאחר ביצוע הפרוצדורה ההנחיה היא לאכול מזון רך וקל בלבד, ובהתאם להימנע מאכילת מזון קשה וחם. בנוסף, אין לשטוף את חלל הפה או לצחצח שיניים.

     

    מחירים ממוצעים של השתלות שיניים ממוחשבות בישראל 

    מחיר השתלת שיניים ממוחשבת איננו זול, ומשתנה בהתאם לאופי הטיפול הנדרש.

    באופן כללי, טווח מחירים של השתלות שיניים ממוחשבות בישראל נע בין 45,000 ל-75 אלף שקלים.

    למרות זאת, יש לזכור שבהשתלות שיניים שאינן ממוחשבות המחיר ניתן לרוב לשתל אחד בלבד, כאשר בפועל לעיתים יש צורך במספר רב יותר של שתלים.

    על אף מחירה הגבוה יחסית של השתלת שיניים ממוחשבת, חשוב לזכור שהמחיר כולל החלפה של כל סט השיניים.