תאריך עדכון אחרון:

 

יישור שיניים הינו הליך רפואי בתחום שיקום ואסתטיקת הפה, המיועד ליישר שיניים עקומות או לרווח שיניים צפופות באמצעות הזזתן ושינוי מיקומן בחלל הפה. על פי הסטטיסטיקות, כ-40% מילדי ישראל עוברים יישור שיניים. מדובר בטיפול אורתודנטי ארוך טווח הנמשך בממוצע בין 18 ל-24 חודשים. יישור שיניים נעשה הן לצרכים רפואיים והן לצרכים אסתטיים.

כיום, הופעה חיצונית אטרקטיבית הכוללת חיוך מושלם חשובה לתחושת הביטחון והדימוי העצמי של המטופל, ובטח שהדבר חשוב אצל ילדים ונוער. מסיבה זו, יישור שיניים הינו טיפול אורתודנטי פופולרי ביותר, ובעיקר בקרב מטופלים צעירים.

 

השפעות ויתרונות יישור שיניים לילדים

יישור שיניים לילדים

יישור שיניים מתבצע במקרים בהם קיים ליקוי או פגם במבנה הפה והלסת, הגורם לבעיה רפואית ו/או אסתטית המצריכה טיפול. יישור שיניים בא לטפל בפגמים בסגר הפה, העשויים להפריע באכילה, בלעיסה ובדיבור השוטף, נוסף על השפעה על חזות הפנים.

יישור שיניים מהווה פתרון לבעיות רפואיות-פונקציונליות ופתרון אסתטי כאחד. הטיפול מסייע לשיפור בצורת הלעיסה, מביא ליעילות מקסימלית של תפקוד השיניים באכילה, בלעיסה ובדיבור ומאפשר קבלת קו שיניים ישר ואסתטי המשפר את חזות פני המטופל. הטיפול כרוך במיקום וסידור מחדש של שורשי השיניים, נוסף על ביסוס טוב יותר של כתר השן. יישור שיניים מסייע לשימור ותחזוק היגיינת הפה, התורמת למראה האסתטי.

מומלץ לבצע בדיקה מוקדמת לילדים אצל מומחה ליישור שיניים ולסתות כבר בגיל 7, שכן בתקופה זו מתחיל תהליך התחלפות המשנן החלבי בזה הקבוע. לביצוע יישור שיניים לילדים בגילאים צעירים יתרון טיפולי ורפואי, שכן ניתן לנצל את תהליכי הגדילה וההתפתחות לשם מניעת בעיות מורכבות יותר בהמשך. בגילאים צעירים, הלסתות מצויות בעיצומם של תהליכי שינוי וגדילה תמידיים. התהליך הנמרץ של חילוף החומרים ברקמות הסובבות את השיניים מאפשר תנאים נוחים לטיפול ושיפור עמדת הלסתות והשיניים.

יישור שיניים בגיל צעיר מאפשר איתור וטיפול מוקדם, באופן המאפשר התמודדות קלה וטובה יותר עם בעיות רפואיות ואסתטיות מאשר לאחר סיום החלפת השיניים. אצל מטופלים צעירים התגובה לטיפול ביישור שיניים מהירה יותר מאשר אצל מבוגרים, שכן עצמות לסת המחזיקות שיניים צעירות מתאפיינות ביתר גמישות. טיפול מוקדם ביישור שיניים לילדים מאפשר למנוע בעיות חמורות יותר בהמשך התפתחות הפה והלסת. הטיפול מאפשר מניעת גדילה אסימטרית של הלסת התחתונה, צמצום הסיכון להיווצרות שן כלואה, הפחתת סיכון לחבלות ופגיעות בשיניים קדמיות בולטות, שיפור יחסי לסתות ומניעת הצורך בניתוחים מסובכים וכואבים.

 

השיטות ליישור שיניים לילדים

ילד המועמד ליישור שיניים יעבור תחילה בדיקה ראשונית אצל רופא מומחה ביישור שיניים (אורתודנט). במהלך הבדיקה, האורתודנט יבחן את התיק הרפואי ויבצע הערכה של הליקוי או הפגם, תוך הערכה ובדיקה יסודית של תפקוד הפה והפנים. הרופא יערוך סדרה של צילומים פנורמיים וצילומי רנטגן של פנים הפה והפנים להערכת ואיתור הבעיה.

בשלב הבא תוצאות ומסקנות הבדיקות יילמדו ויוערכו היטב על מנת לקבוע תכנית טיפולים בצורה הטובה ביותר. תכנית הטיפול מותאמת אישית לכל מטופל, בהתאם לצרכיו. לאחר אשרור תכנית הטיפול, תתבצע הערכה של טווח הזמן של הטיפול וייקבעו שלבים מעשיים בטיפול. במרבית המקרים, משך הטיפול ביישור שיניים מתבצע לאורך תקופת זמן ארוכה יחסית (כשנתיים לערך). עם זאת, משך הטיפול משתנה ממטופל למטופל בהתאם לגילו ושיטת היישור הנבחרת. ככלל, התמשכות התהליך אצל ילדים ונוער קטן קצרה מזו שאצל מטופלים מבוגרים.

קיימות כמה שיטות ליישור שיניים לילדים. בחירת האופציה הטיפולית תעשה בהתאם לצורך הרפואי והעדפת המטופל. הפרמטרים לבחירת סוג היישור הינם התאמת הפתרון הטיפולי לבעיה, נוחות המטופל במהלך הטיפול, משך ומהירות הטיפול והשפעות אסתטיות. יישור שיניים יכול להתבצע באמצעות מכשור קבוע – גשר המצוי באופן קבע על גבי השיניים, או מכשור נשלף – גשר הניתן להסרה והתקנה מידית על ידי המטופל בכל עת. הן הגשר הקבוע והן הנשלף יכולים להיות נראים או בלתי נראים.

מכשור נשלף בלתי נראה יכול לבוא בצורת מיישרי אינוויזאליין (Invisalign). הקשתיות מיוצרות ומעוצבות באופן נוח, שאינו גורם ללחץ, כאבים או פציעות בפה. יישור שיניים באמצעות גשרים נשלפים ובלתי נראים מהווה פתרון נוח ואסתטי לאלו שאינם מעוניינים בהתקן קבוע ונראה לעין. בנוסף, קיימים טיפולים בפלטות נשלפות נראות או ברסן, המהווים לרוב שלב ראשוני או מסייע לטיפול עם מכשור קבוע. הצלחת הטיפול באמצעות שימוש במכשור נשלף תלויה ברמת שיתוף הפעולה של המטופל. יש לזכור כי כאשר מדובר בילדים, הדבר עשוי להיות מאתגר.

מכשור קבוע נראה משמעו גשר חיצוני המצוי על גבי החלק הקדמי של השיניים. הסמכים יכולים לבוא בצורות נראות יותר או פחות: שקופים או נראים, עשויים מפלסטיק או מחרסינה, עם גומיות או ללא. היתרון בשיטה זו טמון בעלות הנמוכה יחסית, ובקלות ההתקנה והשליטה במהלך הטיפול.

החיסרון הוא כמובן היות הטיפול בולט לעין, וכן הגדלת הסיכון להכתמת שיניים והיווצרות כתמי עששת. מכשור קבוע בלתי נראה מכונה גם "גשר פנימי". מדובר בסמכים המודבקים בחלק הפנימי של השיניים. קיימות טכניקות שונות, הנבדלות זו מזו בעובי וצורת ההתקנים, באופן יצירתם, עיצובם והתקנתם. היתרון בשיטה זו הוא הפתרון האסתטי המספק למטופל, על ידי חוסר בולטות הגשר והפחתת הסיכוי להיווצרות כתמים על שיניו. החיסרון טמון בקושי לשמור על היגיינת הפה בהשוואה לגשר חיצוני, וכן העלות הגבוהה יחסית.

 

מחיר יישור שיניים לילדים (כמה עולה)

עלות טיפול ליישור שיניים נעה בין 12-15 אלף שקלים. עם זאת, ביצוע הטיפול דרך קופות החולים מאפשר להוזיל את עלויותיו לבין 3000-4000 שקלים לטיפול בלסת אחד, או בין 6000-8000 לטיפול בשתי הלסתות. המחירים משתנים על פי החברות בקופת החולים וסוג הביטוח של המטופל.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות: