תאריך עדכון אחרון:

 

מהי השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים תוך יום אחד, כשמה כן היא, נמשכת יום אחד בלבד. היא דורשת לכל היותר מפגש אחד ברובם המכריע של המקרים. זמן ההחלמה מטיפול זה לוקח מספר ימים והטיפול מספק תוצאות לטווח ארוך ובאופן קבוע. הליך זה מתאים למי שקצר בזמן וסובל ממחלות חניכיים, עששת או ריקבון שגרמו לאובדן השיניים. כמו כן, היא עולה פחות מאשר השתלת שיניים רגילה (ראו בהמשך העמוד אפשרות לביצוע השוואת מחירי טיפול בקליניקות מובילות בישראל).

השתלת שיניים ביום אחד היא מגמה חדשה שהחלה לתפוס תאוצה בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים. זהו הליך המאפשר להחליף כמה שיניים חסרות או אפילו להחליף את כל השיניים בפה בזמן קצר. במידה ואדם מעוניין לעבור השתלה ביום אחד, הוא חייב להתייעץ עם רופא כדי לברר האם הטיפול מתאים לפרופיל הרפואי שלו.

שיטה חדשה זו מעוררת שאלות ותהיות רבות, למשל האם טיפול זה מתאים לכל אחד? באיזו שיטת עבודה עדיף לבחור? האם יש צורך בעקירת שיניים בשביל השתלה של יום אחד? האם צריך להניח קיבוע על השתלים או האם יש צורך בעקירת שיניים כדי לעבור את הטיפול? מאמר זה ינסה לענות על שאלות אלה.

 

השתלת שיניים ביום אחד

השתלות שיניים ביום אחד – מדריך דנטלגייד

 

שתלים ביום אחדתקציר טיפול
סוג הטיפולניתוחי
שיטות / שמות נוספיםהעמסה מיידית, השתלה מיידית, All On 4, All On 6
איפה מתבצעבמרפאת שיניים / קליניקה
למי מתאיםלאנשים הסובלים ממחסור בשיניים ומחפשים פתרון מהיר ומיידי
האם נדרש אשפוזלא נדרש אשפוז, למעט במקרים חריגים בהם יוצע למטופל אשפוז לילי
האם נדרשת הרדמהבדרך כלל הרדמה מקומית. במקרים מסוימים נדרשת הרדמה מלאה
משך זמן הטיפוליום שלם
דרגת כאבהניתוח עצמו מתבצע בהרדמה ואינו כואב. בתקופת ההחלמה צפויים כאבים בדרגה בינונית למספר ימים
מתי ניתן לחזור לשגרהבשבוע שלאחר הניתוח יש להימנע מאכילת מזונות בעלי מרקם קשה ומביצוע פעילות גופנית מאומצת
מחיר טיפול ממוצעבין 2,000 ₪ ל-5,000 ₪ לשתל בודד
בין 40,000 ₪ ל-60,000 ₪ לפה שלם

 

 

ההבדלים בין השתלת תוך יום לבין השתלה רגילה

בהשתלה הקלאסית – שיקום רגיל של הפה, בין אם מדובר בשתל יחיד, מספר שתלים, לסת אחת, או בפה שלם מתבצע באמצעות החדרת השתל או השתלים וקיבועם בתוך שטח העצם של המטופל. בהמשך, בטווח זמן של מספר חודשים עד חצי שנה השתל מתקבע, נקלט ומפתח יציבות חזקה יותר (ביולוגית) שנקראת אוסאואינטגרציה ולאחר מכן ניתן לבנות עליו כתר או תותבת קבועה בהתאם לצורך.

השתלה ביום אחד – בהשתלה מסוג זה מבצעים העמסה מיידית של השתלים, מתקינים אותם ובונים כתר זמני שמוחלף תוך 3 חודשים בקבוע.

 

בדיקת התאמה להשתלת שיניים מהירה

לפני שמתחילים, צריך לבצע בדיקות התאמה הכוללות דיאגנוזה מקיפה. הבדיקות כוללות צילום CT של חלל הפה, צילום רנטגן וסריקה של הלסתות.

בדיקות אלו יוכלו לסייע לרופא לקבוע היכן להניח את השתלים והתותבים. לאחר שעוברים את כל הבדיקות מגיעים לפגישת התייעצות עם הרופא ובה יוחלט על אופן הטיפול, המחיר שלו וכן הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכות בטיפול.

מרפאות רבות מציעות הדמיה וירטואלית המציגה את השתלים אצל מטופלים שהם מעשנים כבדים או חסרי עצמות בלסת. בהשתלת שיניים רגילה, מטופלים מהסוג הנ"ל לא יוכלו לעבור את ההליך מכיוון שהוא מחייב השתלה של עצם בנוסף לשתלים הדנטליים עצמם. עם זאת, בשיטת ההשתלה תוך יום, חלק מהם כן יתאימו לטיפול.

 

3 התנאים המרכזיים שיאפשרו לכם לעבור את הטיפול הם:

הימצאות של עצם בכמות מספקת בפה המטופל

חלל פה בריא

אין בעיות חניכיים

המטופל לא סובל ממחלה כרונית

 

מדוע השתלת שיניים תוך יום? יתרונות:

#1 טיפול מיידי – הטיפול חוסך למטופל זמן רב ומקטין את מספר הטיפולים הנדרשים וכמות ההגעות לקליניקה. הטיפול מאפשר למטופל לשוב לשגרת יומו במהרה עם שיניים חדשות.

#2 תוצאה אסתטית – במרבית המקרים התוצאות בסיום הטיפול תהיינה אסתטיות ומשביעות רצון.

#3 יותר זול – עלות הטיפול נמוכה יותר בהשוואה לשיטות אחרות, בעיקר בשל הצורך במספר קטן יותר של טיפולים.

#4 פתרון אידאלי לאחר עקירה – השתלה תוך יום אחד היא הליך נחוץ משמעותית לאחר עקירה. זאת מכיוון שעקירת שיניים יוצרת מעין כיסים שלתוכם כדאי להשתיל עצם. ההשפעה של העקירה על העצם גורמת לכך שהעצם מצטמצמת כיוון שאין יותר שן שזקוקה לבסיס שמספקת העצם, ולכן כדאי לעבור השתלת שיניים מהירה במצב כזה.

כשהעצם מצטמצמת היא למעשה מקשה על השתלת שן חדשה ועלולה לפגוע גם בשיניים הסמוכות. לכן חשובה השתלת העצם לפני השתלת השיניים, שכן עקירה ונשירה של שיניים גורמת לעיוות במראה הפה וכתוצאה מכך למראה מבוגר ולא אסתטי של הפנים.

אם משתילים עצם לתוך כיסי העקירה היא בעצם שומרת על המבנה המקורי של הלסת ומונעת פגיעה אסתטית בפניו של המטופל.

היום משתמשים בשיטות חדשות לבניית עצם בעקבות עקירה, אך גם אם לא מבצעים השתלת שיניים אחרי העקירה, יש להקפיד על היגיינת הפה וניקיון העצם על מנת לתמוך בכתרים האחרים, בבריאות הפה ובאסתטיקה.

קיימות מספר שיטות בהן משתמשים לבצע השתלת שיניים מהירה. השיטות הן "השתלת שיניים ביום אחד", "העמסה מיידית", "שיניים בשעה" ושיטת "All On 4", כאשר השיטה האחרונה היא פופולרית במיוחד.


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    שיניים ביום אחד

    שיניים ביום אחד – יתרונות השיטה

     

    עקרונות התהליך בשיטת All On 4

    בשיטת "All On 4" מקבעים ארבעה שתלים במקומות החשובים בלסת והם למעשה הולכים להחזיק ולייצב את כל השיניים החדשות שיושתלו. במידת הצורך, מורכבת תוספת קטנה ביותר של עצם שעליה מניחים את השתלים האחוריים. תוספת העצם אינה משמעותית כמו בשיטות אחרות.

    הסיבה ששיטה זו לא מצריכה הוספה משמעותית של עצם היא שבשיטה זו מורכבת קשת שיניים של ארבעה שתלים תוך יום אחד. בשיטת "All On 4" עוקרים את השיניים שקיימות ובמקומן מורכבים השתלים ללא צורך בתוספת עצם, בעוד שבעקירת שיניים רגילה או עקירה כירורגית צריך תוספת עצם כיוון שהעקירה מכווצת אותה, מה שמוריד את עלות הטיפול וגם חוסך בזמן. זאת בניגוד לטיפולים אחרים שבהם צריכים את התוספת על מנת לשמור על רכס עצם הלסת.

    בשיטת "All On 4" מבריגים פרוטזות קבועות לתוך השתל, ופרוטזות אלו מתאחות איתו ומתייצבות במהירות. השימוש בהן מרגיש למטופלים הרבה יותר טבעי ונוח מהשיניים התותבות הרגילות. בנוסף, שיטה זו חוסכת את הסרבול והסיבוכים שבשיניים תותבות, העלות שלה נמוכה יותר ביחס להשתלת שיניים רגילה ובנוסף לכך היא לוקחת פחות זמן עם תהליך טיפול קצר יותר מזה שבהשתלת שיניים רגילה.

    יתרונות חשובים של שיטה זו הם השמירה על צורתן הטבעית והאסתטית של הפנים ושל מראה הפה, תמיכה בשיניים הטבעיות וכמובן תרומה משמעותית לבריאות הפה. יתר על כן, שיטה זו אינה מונעת אכילה של מגוון מזונות רחב ובכך לא מגבילה את המטופל כמו במקרה של שיניים תותבות.

     

    השתלה ביום אחד

    שתלים ביום אחד

     

    כמות השתלים המונחים בתהליך השתלת שיניים ביום אחד

    יש כמות מינימלית של שתלים שיש חובה להניח על מנת שיהיה לפרוטזה ההיברידית בסיס טוב לאיחוי וייצוב. עם זאת חשוב לציין שככל שיהיו יותר שתלים כך התמיכה תהיה טובה יותר. המינימום הדרוש על מנת לספק תמיכה מוצלחת לפרוטזה הוא ארבעה שתלים. שתלים אלה עשויים מטיטניום, מה שעוזר להם להתאחות עם העצם באופן מלא.

    חמישה ואף שמונה שתלים שמוצבים על קשת אחת יספקו תמיכה חזקה הרבה יותר, וכמובן הם יגנו על השיניים בצורה טובה יותר, יעזרו לתפקוד טוב יותר של הפה ויתר השיניים ויספקו מעין "ביטוח" במידה ואחד השתלים לא יתפקד כהלכה.

    למעשה, כתר של שמונה שתלים יתפקד כגשר שדומה מאוד לקשת השיניים הטבעיות. ככל שיהיו יותר שתלים כך הפרוטזה תקבל בסיס טוב יותר, מה שכמובן משפיע באופן ישיר על מחיר הטיפול. כמו כן, הוספת שתלים מעבר לארבעה המקוריים תקל על השיקום ועל טיפולים עתידיים.

    לעתים ישנם מצבים בהם רכס העצם הוא דק מידי ולכן לא ניתן להבריג אליו שתלים כלל. תופעה זו יוצרת בעיה אם רוצים לבצע השתלה תוך יום בשיטת "All On 4", אך גם לזה קיים פתרון: במקרה כזה מבצעים הוספת עצם שתגביה ותרחיב את הרכס, ובכך תאפשר כעבור מספר חודשים לבדוק בשנית את מידת ההתאמה של המטופל לביצוע השתלה תוך יום.

     

    החלמה ושיקום לאחר השתלה ביום אחד של שיניים חדשות

    בעקבות הליך ההשתלה ביום אחד, על המטופלים לעבור תהליך שיקומי שירפא את השיניים ובעצם ישלים את תהליך השתלת השיניים בפה.

    השיקום נעשה באמצעות תותבת היברידית. תותבות היברידיות הנן פרוטזות שמבריגים לתוך השתל. הפרוטזות נשארות קבועות ויציבות והן משפרות מאוד את התפקוד של השיניים.

    בהשוואה לתותבות הרגילות שהן לוקות בחוסר יציבות ותזוזה במהלך הדיבור והאכילה, הפרוטזות ההיברידיות נשארות מקובעות במקומן.

    הן מאפשרות הסתגלות מהירה, במיוחד כאשר השתלת השיניים מתבצעת ביום אחד. בנוסף, התותבות ההיברידיות מתאימות גם למטופלים שהשיניים שלהם נמצאות בסיכון.

    לאחר ההחלמה, על מנת לשמור על ניקיונם של השתלים והפרוטזות, יש לשמור על בריאות הפה באמצעות שימוש במברשת היגיינית וניקוי את הפה באמצעות מוצרים נוספים.

    כדי שניתן יהיה לעשות זאת, הרופא המטפל צריך לעצב את השתלים והפרוטזה בצורה כזו שיהיה מספיק מקום בתוך הפה למברשת השיניים. לדוגמה, אסור שהפרוטזה תהיה צמודה מידי לחניכיים.

     

    כמה עולה השתלת שיניים ביום אחד – מחירים

    סוג הטיפולמחיר טיפול ממוצע ביישובי המרכז
    מחיר השתלת שיניים ביום אחד ALL ON 450,000 - 40,000 ש"ח
    מחיר השתלת עצם כטיפול מקדים להשתלת שיניים ביום אחד2,700 - 1,500 ש"ח
    מחיר הרמת סינוס כטיפול מקדים להשתלת שיניים ביום אחד15,000 - 5,000 ש"ח
    מחיר השתלת חניכיים כטיפול מקדים להשתלת שיניים ביום אחד8,000 - 4,000 ש"ח

     

    יעילות ההשתלה בתוך יום וטיפולים עתידיים לשיניים החדשות

    אין ספק כי בשל מהירותה והיותה "שיטת קסם" מתעוררות ספקות ומחלוקות רבות לגביה. המתנגדים לשיטה טוענים כי במקרים רבים הרופא נאלץ להפחית את העצם כדי להבריג את השתל ביום אחד.

    לאובדן העצם יש השפעה ארוכת טווח: היא פוגעת ברמת הרכס ובשל כך מקומות שנעקרו בהם שיניים ולא הושתלו שתלים יכולים להינזק עם השנים.

    כאשר מבצעים השתלות שיניים תוך יום יש לנסות לשמור כמה שיותר על רכס העצם על מנת שניתן יהיה לבצע השתלות נוספות בעתיד.

    בטיפולים עתידיים בתחום, כאשר קיים צורך בשתלים נוספים או בטיפול אחר על מנת לשקם את הלסת, יש להתייעץ על כך עם הרופא המטפל ולהיות מודעים היטב לסיכונים בעקבות ההשתלה תוך יום, לפני שמתחילים בטיפול הנוסף.

    הפרמטרים העיקרים שמשפיעים על כך הם הזווית שבה הושתלו השתלים וכמות העצם שנותרה בעקבות הטיפול.

    במידה וחסרה עצם בלסת, הרופא ייאלץ לייצר את הזווית יותר עמוק בפה, ופעולה זו מעוררת מחלוקת בין רופאים שונים. ככל שהזווית משמעותית יותר, כך קשה יותר להרכיב שתלים חדשים בסמוך לשתלים שכבר נמצאים שם.

    אם הוסרה יותר מידי עצם, הרכס עשוי להיות נמוך או דק מידי בשביל להבריג בו שתלים נוספים בעתיד. כמו כן, אם יש יותר מידי עצם וצריך להפחית ממנה, זה עשוי להשפיע גם כן על האפשרות להוסיף שתלים נוספים.

     

    חסרונות הטיפול ביום אחד

    בשיטה זו אחוזי ההצלחה של הטיפול נמוכים יותר מאשר בשיטה הרגילה מכיוון שמתבצע שימוש במספר הרבה יותר קטן של שתלים ביחס לשיטה הקלאסית.

    כמו כן, בשיטה זו נדרשת עקירה של שיניים קיימות במידה ויש כאלה, כאשר בשיטות אחרות לא תמיד יש צורך לעקור אותן.

     

    השתלת שיניים ביום אחד – מידע נוסף

    עד לא מזמן על מנת לעבור טיפול השתלת שיניים, היה עליכם לדעת כי הינכם עומדים לקראת תהליך ארוך ומייגע שרק לאחר מספר חודשים לא קצר תוכלו לסיים עמו ולהנות מחיוך כובש.

    בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות משמעותית של תחום רפואת השיניים בעולם בכלל ובישראל בפרט.

    בזכות התפתחות זו ניתן כיום לבצע טיפול של השתלות שיניים ביום אחד בלבד. היתרון הגדול של ההליך המקוצר הוא שהסבל והכאבים מהם סובל המטופל יהיו קצרים ולא יתפרסו על פני תקופת זמן ארוכה – אלא על פני מספר ימים בודדים בלבד.

     

    שתלים בשיניים בתוך יום – כיצד זה מתבצע?

    הדעה הרווחת היא שקשה מאוד לבצע טיפולים כירורגים כמו השתלות שיניים תוך יום אחד בלבד, אך כיום מגוון רחב של מרפאות שיניים מציעות לקהל לקוחותיהם את האופציה הזאת.

    ראשית, ההכנות לקראת הטיפול מתבצעות מראש, כאשר המטופל מגיע למרפאה ומבצע בדיקות כלליות ומקיפות. מטרת הבדיקות היא פשוטה – קודם כל לקבוע כי המטופל רשאי לבצע את הטיפול, ושנית על מנת לקחת מידות עבור הכנת הכתר שיכיל בתוכו את השתלים הדנטליים.

    לאחר שהכתר יהיה מוכן ניתן יהיה לבצע את הטיפול – המטופל מגיע אל המרפאה ומתחיל בהליך של השתלת שיניים ביום אחד. בתחילת היום, הרופא המטפל מרדים את האזור שבו עליו לבצע את ההשתלה ואם יידרש לכך הרופא גם יעקור את השיניים שמפריעות להליך.

    לאחר שהקרקע מוכנה ניתן יהיה לבצע את ההשתלה ולהרכיב עליה את הכתר עם השתלים שהוכן בטיפול המקדים. זהו בעצם השלב שבו הטיפול מסתיים, והמטופל יכול ללכת לבית עם שיניים חדשות ולנוח מספר ימים על מנת שיוכל לחזור לפעילות מלאה של הפה.

     

    מהם היתרונות בהליך מקוצר לעשיית שתלים ביום אחד?

    ישנם יתרונות רבים אשר הופכים את האופציה של השתלות שיניים אשר מתבצעות ביום אחד לטיפול מבוקש מאוד. ראשית, מרכיב הזמן משחק פה תמיד מרכזי.

    אנשים רבים רוצים לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר, ולכן קבלת שיניים חדשות ביום אחד בלבד זאת בהחלט הצעה מפתה עבורם.

    בנוסף ליתרון זה, השתלות שיניים ביום אחד חוסכות מאיתנו כאב ראש וצורך להתרגל פעם אחר פעם לשתלים ולכתר אשר מורכבים בהשתלת שיניים רגילה.

    אם תחליטו לבצע את הטיפול ביום אחד, תצטרכו להתרגל בפעם אחת גם לכתר וגם לשתלים וכך למנוע כאב מיותר אשר היה יכול להתפרס על גבי חודשים.

    אם וכאשר הטיפול של השתלת שיניים ביום אחד יעבור באופן תקין, אתם תמצאו את עצמכם חוזרים לפעילות סדירה כבר כעבור מספר ימים בודדים מיום הטיפול.

    זכרו – בחירת המרפאה או הקליניקה המתאימה היא שלב קריטי ובעל השפעה על סיכויי ההצלחה של ההליך. לפעמים הזול עולה ביוקר ולא כדאי להתפשר על פחות ממצוין.

    ודאו כי המרפאה והרופא שבהם בחרתם הם בעלי ההסמכה הנדרשת וניסיון בטיפול הספציפי ושמעבר לציוד הנדרש להשתלה ביום אחד, קיים במקום גם ציוד רפואי הנדרש על פי חוק, כמו דפיברילטור.

    אנו נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם את כל המידע הנחוץ לכם לפני שתחליטו לבצע טיפול של השתלות שיניים ביום אחד. צרו קשר, ואנו נשלח לכם הצעות מחיר אטרקטיביות בתוך זמן קצר.

     

    לקריאה נוספת בנושא:

    השתלת שיניים ביום אחד בתל אביב

    השתלת שיניים ביום אחד בירושלים

    השתלת שיניים ביום אחד בחיפה

    סיכונים וסיכוי הצלחה של השתלת שיניים ביום אחד