מטופלים רבים בוחרים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה המאפשרת פתרון מושלם למטופלים הסובלים מחרדה דנטלית, ולכאלו שצריכים לעבור טיפולי שיניים מורכבים וארוכים. במאמר הבא תמצאו מידע נרחב ומקיף אודות טיפול השתלת שיניים בהרדמה מלאה.

אחת האפשרויות העומדות בפני מי שרוצה להשלים את השיניים החסרות בפיו ולזכות באיכות חיים משופרת היא השתלת שיניים בהרדמה מלאה. מדובר בטיפול שיניים אותו עוברים כאשר לא נמצאים בהכרה כלל ומתעוררים כאשר כל הפה כבר מוכן להעמסת השיניים המלאכותיות או כבר עם מבנה על גבי השתלים.

מתי מתבצעת השתלת שיניים תחת הרדמה כללית ועל ידי מי, איך מתבצע הטיפול ומהי העלות של הפרוצדורה? הנה כל המידע.

 

השתלת שיניים בהרדמה מלאה

השתלת שיניים בהרדמה מלאה – מדריך מקיף – דנטלגייד

 

 

השתלת שיניים בהרדמה מלאה – למי זה מתאים?

אז למי מומלץ לעבור השתלת שיניים בהרדמה כללית? בעיקר למטופלים הסובלים מחרדה דנטלית וזאת במטרה לגרום להם לחשוש פחות ולא להימנע מהטיפול המומלץ הזה. מהי חרדה דנטלית? לא מדובר בחשש רגיל כמו שיש לרבים מאיתנו מרופא השיניים, אלא בפאניקה של ממש לפני טיפולי שיניים, עם תסמיני הזעה, דפיקות לב, קוצר נשימה עוד.

השתלת שיניים בהרדמה כללית אינה כרוכה בהכרה כלשהי של המטופלים ועל כן לא נוצרת אותה חרדה וגם אם כן, הרבה פחות. ישנן עוד קבוצות באוכלוסייה שעבורן טיפולי השתלת שיניים בהרדמה מלאה הם פתרון יעיל:

✔️ מטופלים בעלי רפלקס הקאה מוגבר – רפלקס זה מחבל ביכולת של הרופא לבצע טיפול שיניים ממושך כפי שנדרש בהשתלת שיניים. הרפלקס הזה פעיל רק במצב של הכרה ולכן בתנאי הרדמה מלאה ניתן לבצע את הטיפול כמו שצריך ללא הפרעות מיותרות.

✔️ מטופלים שצריכים לעבור טיפולים מורכבים – לפעמים גם כאשר מדובר על השתלת שיניים ביום אחד יש צורך במספר טיפולים מקדימים כמו השתלת עצם בחניכיים, עקירות, השתלת חניכיים ועוד. מאחר ולא ניתן לצפות מהמטופלים להישאר עם פה פתוח בהכרה למשך יותר מחצי שעה רצוף, הרדמה מלאה מהווה פתרון שמאפשר לעבוד על הפה והשיניים של המטופל מבלי להתיש אותו.

✔️ מטופלים שאינם משתפים פעולה – קשישים סניליים או מבוגרים וילדים אוטיסטים לא תמיד יכולים לשתף פעולה במהלך הטיפול ועל כן עדיף שיתבצע בהרדמה כללית בכל השלבים.

יש לציין כי גם מי שאינו עונה על הקריטריונים הללו ומעוניין לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה יכול בהחלט לראות את עצמו מועמד מתאים, כמובן בתוספת תשלום.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    יתרונות וחסרונות של השתלות שיניים בהרדמה כללית

    השתלת שיניים בהרדמה מלאה מבוצעת כאמור מבלי שהמטופל יהיה בהכרה, כך שהוא כלל לא מודע למה שנעשה סביבו. מכאן נגזרים מספר יתרונות וחסרונות של השתלות שיניים בהרדמה מלאה שעליהם כדאי לדעת:


    יתרונות

    ◄ אין מודעות לריחות, למראות ולרעשים שמתקיימים בחדר הטיפולים ובכך הטיפול עובר ללא חששות כלשהן ובמהירות הבזק מצידו של המטופל.

    ◄ נוחות מרבית, מאחר ולא מרגישים שפותחים את הפה לאורך זמן רב וגם לא את הטעמים השונים שנוצרים בפה עקב העבודה על השיניים עם חומרים שונים.

    ◄ מספר רופאים יכולים לעבוד על הפה במקביל (מומחי שורשים, מומחי שיקום הפה, מומחי חניכיים, מומחה פה ולסת ועוד) לאורך זמן רב ובכך למנוע מספר ביקורים נפרדים.

     

    חסרונות

    X השתלת שיניים בהרדמה מלאה כוללת עלויות נוספות שאין בהרדמה מקומית (חדר ניתוח, מרדים וכו') ולכן יקרה יותר.

    X ההתאוששות מהרדמה מלאה הינה ארוכה יותר, בעוד אין צורך בהתאוששות כלל לאחר הרדמה מקומית.

    X ייתכנו תופעות לוואי שנמשכות גם מספר ימים לאחר ההרדמה, כגון כאבי ראש, צרידות וכאבי גרון.

    X סיכונים וסיבוכים אפשריים – כמו בכל טיפול שמתבצע בהרדמה כללית, תמיד קיים חשש כלשהו להתפתחות סיבוכים עקב חומרי ההרדמה עצמם. סיבוכים אפשריים של השתלת שן בהרדמה כללית כוללים אי יכולת לצאת ממצב של הרדמה, מצוקה נשימתית והפרעות בקצב הלב, אבל מדובר בתרחישים נדירים.

     

    האם הרדמה מקומית עדיפה על פני הרדמה מלאה?

    ובכן, אין כאן למעשה היבט של כדאי או לא כדאי, אלא כל מקרה לגופו.

    ככל שמדובר במטופל שעונה במדויק יותר על הקריטריונים שציינו, כך תועדף האופציה של השתלת שיניים בהרדמה מלאה, שלמעשה הופכת להיות הכרח המציאות עבור מטופלים אלו.

    כל השאר צריכים להיות מודעים לעלויות ולסיכונים הכרוכים בפרוצדורה שאינה חובה מבחינתם.

     

    השתלת שיניים בהרדמה מלאה

    השתלת שיניים ושיקום הפה בהליך מהיר וקצר תחת הרדמה מלאה

     

    איך מתבצע טיפול השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

    ישנם מספר שלבים שחייבים להתבצע בכל הליך של השתלת שיניים בהרדמה מלאה:

    #1 בדיקות מקדימות לפני השתלת שן בהרדמה מלאה – בדיקות אלו נחלקות ל-2: החלק הראשון קשור להשתלת השיניים עצמה, בה צוות הרופאים מחליט החלטות חשובות כגון מספר השתלים, סוג השתלים, מיקום החדרת השתלים וכו', וזאת באמצעות בדיקות הדמיה כגון CT לסתות.

    החלק השני קשור להרדמה, כאשר המטופל נפגש עם הרופא המרדים, מפרט את ההיסטוריה הרפואית והתרופתית שלו, מתבצעת בדיקה גופנית ולעיתים גם נערכות בדיקות שונות כגון אקו-לב, א.ק.ג וצילומי חזה.

    #2 ביום הטיפול יש להיות בצום על מנת שלא תיגרם הקאה בזמן ההרדמה.

    #3 ההרדמה עצמה מבוצעת באמצעות הזרקת החומרים דרך הווריד, בכמות ובקצב שנקבעים על ידי הרופא המרדים בחדר הניתוח.

    #4 משך הטיפול תלוי במספר גורמים, כגון מספר השתלים וטיפולים נוספים שצריכים להיערך במקביל, כאשר ההגבלה שנקבעה על ידי משרד הבריאות עומדת על מקסימום של 5 שעות להרדמה מלאה לסוג טיפול זה.

    #5 בסיום הטיפול המטופל עובר לחדר ההתאוששות,  שברוב המקרים ניתן להשתחרר (בליווי אדם מבוגר) באותו היום.

     

    השתלות שיניים בהרדמה מלאה – לא בכל מרפאת שיניים

    האם כל מרפאה מבצעת השתלות שיניים בהרדמה כללית? התשובה היא שלא, והדבר אינו קשור לרמת הידע, הניסיון והמקצועיות של רופא השיניים לבצע השתלות שיניים אלא לאישור מיוחד שעל מרפאת השיניים להחזיק.

    על מנת שמרפאת שיניים תוכל להציע טיפולי השתלת שיניים בהרדמה מלאה, עליה לקבל את אישור משרד הבריאות לכך ובתנאי שיש בקליניקה חדר ניתוחים מאובזר לטיפולים בהרדמה כללית, רופא מרדים כמובן, מוניטורים, ציוד החייאה וחדרי התאוששות.

    מרפאות שמבצעות השתלות שיניים בהרדמה מוחלטת גם עוברות הרבה יותר ביקורות ולמעשה נחשבות ליוקרתיות ואיכותיות יותר, כך שגם אם לא עוברים בפועל את הטיפולים בהרדמה מלאה, הן בעלות מוניטין רב שכדאי לקחת בחשבון.

     

    כמה עולה השתלת שיניים בהרדמה מלאה?

    מחיר השתלת שיניים בהרדמה מלאה לפה מלא במרפאות פרטיות בישראל ינוע בדרך כלל בטווח שבין 40,000 ל-100,000 ש"ח.

    כפי שכבר ציינו, מחיר השתלת שיניים בהרדמה מלאה הוא גבוה יותר מאשר בהרדמה מקומית וזה שיקול שיש לקחת בחשבון. עוד מידע על מחירי השתלות שיניים.

    גורמים נוספים שמשפיעים על העלויות הם מספר השתלים, סוג השתלים ואיכותם, מורכבות העבודה, האם נדרשת השתלה מונחית מחשב,

    האם יש צורך בהשתלת עצם בחניכיים וכמובן, מוניטין ויוקרתיות המרפאה.

    חשוב מאוד לבצע סקר שוק מעמיק לפני הבחירה במרפאה מסוימת ולא לבחור באופן אוטומטי במרפאה שמציעה מחירים נמוכים יותר, אלא לבדוק לעומק גם לגבי הניסיון והמקצועיות של מומחי השתלות השיניים במרפאה המיועדת וכמובן האישורים לבצע השתלות שיניים בהרדמה מלאה.