תאריך עדכון אחרון:

 

השתלת שיניים – מה היא ואיך היא מתבצעת?

השתלות שיניים הן הליך מורכב אשר מחולק לשני שלבים רשמיים. במפגש הראשון תגיעו אל הרופא על מנת שהוא יבצע את ההשתלה של השתלים בתוך החניכיים. לאחר זמן מה, תגיעו בשנית אל הרופא על מנת לבצע את ההתקנה של השן או פלטת השיניים על השתל.

האם ישנו טיפול מקדים שעליי לבצע לפני טיפול של השתלות שיניים?

על מנת שהטיפול יעבור בשלום, עליכם להגיע לפני כן אל רופא השיניים שלכם כדי לעבור בדיקה כללית. הבדיקה נועדה בעיקר על מנת לוודא כי הינכם יכולים לבצע השתלת שיניים מבחינת המבנה של חלל הפה שלכם ובנוסף על מנת שהרופא יוכל לקחת מכם מידות בכדי לבנות את השיניים התותבות הזמניות שלכם.

האם ניתן לבצע השתלת שיניים אצל כל רופא שיניים או שדרושה התמחות לביצוע הטיפול?

כיום כמעט כל מרפאת שיניים מציעה בין היתר גם טיפולים של השתלות שיניים, כך שהרבה רופאי שיניים רשאיים לבצע את ההליך, אך כמובן שיש רופאים אשר מתמחים בטיפולי השתלות שיניים, ולכן עדיף לפנות אליהם על מנת לקבל טיפול מקצועי ואמין יותר.

האם ישנן תופעות לוואי לאחר הטיפול?

השתלת שיניים זהו הליך כירורגי, ולכן לאחר הטיפול צפויות תופעות לוואי שנפוצות להליך מן הסוג הזה. ברוב המקרים מדובר בנפיחות, דימומים ושטפי דם באזור של השתל וכמובן כאבים אשר ניתן להתגבר עליהם באמצעות משככי כאבים. תופעות הלוואי צפויות ללוות אתכם במשך מספר ימים.

כמה זמן ייקח לי להשתקם מטיפול של השתלת שיניים?

השיקום שדרוש לאחר ביצוע טיפול של השתלת שיניים הינו מספר ימים. כיום, בזכות התפתחות רפואת השיניים בארץ ובעולם, ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד, דבר אשר מנקז את ההחלמה למספר ימים בודדים. הטיפול עצמו איננו כואב במיוחד, וככל שהרופא המטפל יהיה מיומן יותר, כך הכאבים וזמן ההחלמה יהיו נמוכים וקצרים יותר

כמה שתלים משתילים בחלל הפה בעת טיפול השתלת שיניים?

הבדיקות המקדימות נועדו בעיקר על מנת לקבוע כמה שתלים אתם צריכים. קשה מאוד לתת הערכה מדויקת, אך ברוב המקרים מדובר בשני שתלים אשר אמורים להחזיק באופן יציב את השיניים התותבות. לעיתים ניתן יהיה להסתפק בשתל אחד, אך הדבר דורש בדיקה מקדימה.

כמה זמן השתלים יכולים להישאר בחלל הפה מבלי לגרום נזק?

משך הזמן שהשתלים יכולים להחזיק מעמד תלויה בכם, ככל שתשמרו על היגיינת הפה ותימנעו מלעשות דברים מזיקים כמו עישון ואלכוהול כך השתלים יוכלו להחזיק מעמד יותר זמן. אורך חיי השתלים הממוצע הוא 15-30 שנה. זאת מבלי שתצטרכו לטפל או להחליף אותם.

האם כל אחד יכול לבצע השתלת שיניים?

ישנם מטופלים אשר לא יכולים לבצע השתלות שיניים. אנשים בעלי מחלות אשר פוגעות במערכת החיסון כמו הקרנות וכימותרפיה אינם יכולים לבצע השתלות שיניים. כמו כן, ישנם אנשים אשר חלל הפה שלהם לא יכול לקלוט את השתל הדנטלי מכיוון שהוא קטן מדי. בדיקה מקדימה אצל רופא שיניים עשויה להבהיר האם אתם יכולים לבצע את הטיפול או לא.

מהם המחירים של הטיפול? וממה הם נובעים?

הביצוע של השתלות שיניים אינו זול, ועקב עלות השתלים והכתר שמורכב בחלל הפה, המחיר של טיפול השתלת שיניים יכול להגיע לאלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים. בכל אופן המחיר משתנה בהתאם למספר רב של פרמטרים, ולכן קשה מאוד לקבוע מחיר כללי עבור סוג הטיפול הזה.

השתלות שיניים