תאריך עדכון אחרון:

 

אם שאלתם את עצמכם למה בכלל צריך לעבור השתלת שיניים בחו"ל – יש לכך מספר סיבות. יוקר המחייה בישראל משפיע עלינו כמעט בכל תחום, והוא בא לידי ביטוי גם בתחום טיפולי השיניים. על עובדה אחת אי-אפשר להתווכח: טיפולי שיניים בארץ יקרים יותר בהשוואה למדינות מסוימות בחו"ל. אבל מה לגבי איכות הטיפול? ננסה לענות על כל השאלות החשובות, באמצעות השוואה מקיפה בין השתלות שיניים בחו"ל לעומת ישראל. נסקור את היעדים הפופולריים לטיפולי שיניים מעבר לים ונענה על השאלה הבוערת: כמה עולה השתלת שיניים בחוץ לארץ בהשוואה לטיפול בישראל?

 

 

מהי השתלת שיניים?

שתלים דנטליים משמשים כתחליף לשיניים חסרות. עבור מי שאיבד שיניים או צפוי לעבור עקירה, שתלים דנטליים הם פתרון פרקטי ואסתטי. במהלך ההשתלה רופא השיניים יבריג את השתל אל תוך הלסת. השתל מחליף את שורש השן, ועליו מרכיבים בהמשך "כתר" – שן עשויה מחרסינה. השתלת שיניים מבוצעת תחת הרדמה מקומית שניתנת בזריקה. במקרים חריגים, כאשר המטופל חרד מאד, ניתן להשתמש בגז צחוק או טשטוש.

 

השתלת שיניים בחו"ל

השתלות שיניים בחו"ל – מחירים, יעדים, מידע, המלצות

 

תהליך ההשתלה מתבצע בשלושה שלבים:

#1 החדרת השתל אל הלסת: השתל דומה לבורג. הרופא מחדיר אותו אל תוך עצם הלסת. לאחר מכן הרופא תופר את הפצע בחניכיים, כל שהשתל מוסתר לחלוטין על-ידי רקמת חניכיים.

#2 חשיפת שתלים: תהליך החשיפה מתבצע בין שלושה לשישה חודשים לאחר החדרת השתל. הרופא חושף את השתל, לקראת התקנה של הכתר בהמשך.

#3 התקנת הכתר: מספר שבועות לאחר השלב השני מתקינים את הכתר או הכתרים.

כיום, רוב ההשתלות נעשות ביום אחד בלבד, ללא חלוקה לשלבים ובלי המתנה בין שלב אחד להבא בתור. הטכנולוגיה של השתלת שיניים ביום אחד שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, היא זאת שהפכה את תהליך השתלת השיניים בחו"ל לרלוונטי עבור ישראלים רבים.

 


    השוו הצעות מחיר ממרפאות השיניים המומלצות ביותר בישראל, ללא התחייבות וחסכו זמן וכסף!

    שם:
    יישוב מגורים:
    טלפון:
    הערות:

     

    טיפולי שיניים בחול

    אם אתם זקוקים לטיפולי שיניים, בוודאי כבר גיליתם שמדובר בטיפולים יקרים שיכולים להגיע לסכומם של עשרות אלפי שקלים. האפשרות לחסוך כסף ועוד לטייל על הדרך, קורצת לישראלים רבים. זו הסיבה שבשנים האחרונות הולכת ומתפתחת תיירות מרפא בתחום רפואת השיניים בחו"ל, ובפרט במזרח אירופה.

    במידה ואתם שוקלים לבצע השתלת שינים בחו"ל, כדאי שתדעו שקיימות בשוק אפשרויות ייעודיות לתייר הישראלי, כולל חבילות להשתלת שיניים בחו"ל ואפשרות לביצוע השתלת שיניים בחו"ל על ידי רופא ישראלי.

     

    היתרונות בטיפולי השתלות שיניים בחול

    השתלת שיניים בחול היא טרנד שצובר תאוצה, ולא בכדי. להשתלת שיניים בחו"ל יש יתרונות רבים, ביניהם:

    ✔️ טיסה קצרה ומהירה – כיום, העולם הפך לכפר גלובלי אחד קטן ונגיש. אפשר להגיע ממקום למקום בקלות ובמהירות. כל מה שמפריד ביניכם לבין השתלות שיניים במזרח אירופה, זו טיסה קצרה וישירה של שעתיים-שלוש.

    ✔️ חיסכון בכסף – טיפולי שיניים במדינות במסוימות בחו"ל זולים באופן משמעותי מהמחירים בישראל. השתלות שיניים בחו"ל תחסוך לכם עשרות ואף עשרות אלפי שקלים.

    ✔️ מקצועיות בלתי-מתפשרתהעובדה שאתם בוחרים לבצע השתלות שיניים בחו"ל לא אומרת שאתם צריכים להתפשר על סטנדרט עבודה מגבוה. בכל המדינות בהם מקובלת תיירות מרפא בתחום השיניים, יש רופאים מנוסים וציוד מתקדם.

    ✔️ על הדרך, מטייליםהשתלת שיניים כשלעצמה היא לא תענוג גדול, נכון. אבל בשאר הזמן, תוכלו לטייל במדינות חדשות ולהנות מהנופים והתרבות. כיום יש מרפאות שמציעות השתלת שיניים ביום אחד, כך שבשאר הימים תוכלו פשוט לנפוש ולבלות.

     

    היעדים הפופולריים לטיפולי שיניים בחו"ל

    היעדים הפופולריים ביותר לטיפולי שיניים בחו"ל הם טורקיה, רומניה, פולין, בולגריה ורומניה. היתרון המובהק של טיפולי שיניים במדינות הללו זה המחיר הזול, בוודאי בהשוואה לישראל. מדובר בחיסכון של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, והכל במרחק טיסה קצרה מנמל התעופה בן גוריון. לפניכם סקירה של כל היעדים הפופולריים להשתלות שיניים בחו"ל, כולל פירוט על קליניקות שיניים מומלצות בחו"ל:

    # טיפול השתלת שיניים בטורקיה
    טורקיה הפכה לסוג של מוקד עלייה לרגל בתחום תיירות המרפא, ובפרט בתחום השתלות השיניים. טורקיה מושכת אליה כ-150,000 מטופלים מרחבי העולם מדי שנה, רבים מהם ישראלים. אחד ממקומות הטיפול הפופולריים בטורקיה הוא בית החולים "ארדם" באינסטבול, שנמצא בפיקוח ממשלתי. מחלקת רפואת השיניים בבית החולים כוללת ציוד רפואי מתקדם ורופאים בעלי ניסיון וידע בתחומם.
    מחיר השתלת שיניים בטורקיה הוא 400 דולר לשתל. כתר זרקוניה עולה 250 דולר, ביחד 650 דולר. וכמה זה בשקלים? 2,150 ש"ח לעומת 5,700 ש"ח בארץ לאותו כתר ושתל. בסך הכל, השתלת שיניים בטורקיה יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

    # השתלת שיניים ברומניה
    מדי שנה, אלפי ישראלים טסים לרומניה לצורך טיפולי שיניים. טיפולי השיניים שתקבלו ברומניה לא נופלים ברמתם מהמקצועיות מאלו שמציעים לכם בישראל, אבל המחיר זול בצורה משמעותית.
    מחיר השתלת שיניים ברומניה זול מהמחיר בישראל בכ-50%, מדובר בחיסכון משמעותי מאד.

    # טיפול השתלת שיניים בפולין
    פולין נמנית בין המדינות הוותיקות בשוק תיירות השיניים. הוותק שפולין צברה בתחום תיירות המרפא, נותנת ביטחון ושקט נפשי. רמת הטיפול בפולין גבוהה, ולא נופלת מזו שתקבלו במדינות אירופיות ומערביות מתקדמות כמו ארה"ב או בריטניה.  שיעור ההצלחה של השתלות שיניים בפולין עמוד על 95%, לא פחות.

    # טיפולי השתלות שיניים בהונגריה
    ככל שחולפות השנים, כך מתחזק מעמדה של הונגריה כמעצמה של טיפולי שיניים לתיירים מכל העולם. זה התחיל מהשכנות הקרובות של הונגריה – גרמניה, אוסטריה ושוויץ, ובהמשך התפשט עד ללונדון וישראל. הסטנדרט המקצועי של הרופאים בבודפשט הוא גבוה, אבל המחיר נמוך. למעשה, המחיר של השתלת שיניים בהונגריה נמוך ב-30%-50% מהמחיר בישראל ובמדינות אחרות בעולם. טיפולי השיניים בהונגריה פופולריים בערים קטנות לאורך הגבול של אוסטריה והונגריה. בערים האלו, הכלכלה מבוססת בעיקרה על תיירות מרפא לשיניים. דוגמה לאחת מהערים האלו היא מוסונמגיארובר: עיירה קטנה עם 30 אלף תושבים בלבד, אבל לא פחות מ-66 מרפאות שיניים.

    # השתלת שיניים בבולגריה
    מחיר טיפולי השיניים בבולגריה זול בהשוואה לערים אירופאיות אחרות. הרופאים בבולגריה עובדים בסטנדרט אירופאי ומציעים הסדרי ביטוח נוחים. מעבר לזה, הרופאים בבולגריה משתמשים בכל הציוד והטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר בתחום רפואת השיניים.

     

    למידע נוסף בנושאים: כתר זירקוניה  | ציפויי שיניים | השתלות שיניים בישראל

     

    האם איכות הטיפול בחו"ל טובה כמו בארץ?

    אם לשפוט לפי תגובותיהם של ישראלים שעברו השתלות שיניים בחו"ל, איכות הטיפול במדינות שסקרנו כאן לא נופלת מזו שבארץ. המרפאות בחו"ל משתמשות בציוד רפואי מתקדם, ורופאי השיניים שם מקצועיים, מיומנים ומנוסים. מרפאות רבות בחו"ל אף מציעות אחריות על העבודה, כך שאתם יכולים להרגיש בטוחים.

     

    מהם הסיכונים בהשתלת שיניים בחו"ל?

    נכון שאיכות הטיפול בחו"ל לא נופלת מזאת שבארץ, נכון גם שהמחיר זול יותר. אבל חשוב לקחת בחשבון שיש גם חסרונות בטיפולי שיניים בחו"ל: במקרים רבים יש צורך ביותר מטיפול אחד, כלומר תידרשו לשהות בחו"ל משך זמן ארוך, או לטוס בחזרה פעם נוספת.

    בנוסף, יש אלמנט של סיכון מחושב בביצוע השתלות שיניים בחו"ל- במקרה שמשהו משתבש, כדאי שתדעו שביטוח רפואי רגיל לנסיעות בחו"ל לא מכסה טיפולי מרפא.

     

    מהו מחיר השתלת שיניים בחו"ל?

    אז בואו נענה בצורה מסודרת על השאלה הבוערת – כמה עולה השתלת שיניים בחו"ל בהשוואה לטיפול בישראל? טווח המחירים להשתלות שיניים בחו"ל משתנה ממדינה למדינה, אבל כפי שניתן לראות על-פי הנתונים שתכף נציג לכם, במדינות מזרח אירופאיות רבות המחיר זול בעשרות אחוזים מהמחיר המקובל בארץ:

     

    השתלות שיניים בחו"ל
    (מחיר לפי מדינה)
    עלות שתל בחו"ל
    (מחיר ממוצע)
    שתלים בחו"ל 4/6/8
    (מחיר ממוצע)
    מחיר ממוצע להשתלת שיניים בהונגריה790 $$9,000 - $5,200
    השתלות שיניים בטורקיה מחיר ממוצע650 $$7,000 - $2,000
    כמה עולה טיפול השתלת שיניים בפולין720 $$17,000 - $4,600
    עלות השתלת שיניים רומניה600 $$14,000 - $4,700
    מה המחיר לטיפול השתלת שיניים באוקראינה700 $7,200 $ - 3,200 $

     

    עכשיו כשערכנו סקירה של המחירים בחו"ל, נספר לכם שמחיר שתלים דנטליים בישראל נע בין 2,500-6,500 ש"ח לשתל אחד. בנוסף למחיר השתל, תשלמו על כתר עוד 1,500 עד 5,000 ש"ח. בין אם אתם רוצים לחסוך עלות של טיפול השתלת שיניים בודד, ובוודאי במידה ואתם זקוקים לשתלים רבים, השתלת שיניים בחו"ל יכולה לחסוך לכם אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

    למה המחירים בחו"ל זולים יותר?

    מחיר טיפולי השיניים בחו"ל מושפע מיוקר המחיה באותה מדינה. כשמחיר הנדל"ן ושכר הדירה נמוכים יותר, הוצאות המרפאה נמוכות יותר. לכן המרפאה יכולה להרשות לעצמה להציע מחירים זולים יותר ועדיין להרוויח יפה.

     

    מה צריך לדעת לפני שמבצעים השתלת שיניים בחו"ל?

    ✔️ השילוב בין חיסכון בכסף וטיול במדינה אחרת אכן הופך את הרעיון של השתלת שיניים בחו"ל לאטרקטיבי.

    יחד עם זאת, לפני שבוחרים במרפאה להשתלת שיניים בחו"ל חשוב לוודא שאתם פונים למרפאה מקצועית, כזו שפועלת בהתאם להנחיות הרגולטוריות של אותה מדינה. אל תתעצלו והקפידו לקרוא חוות דעת וביקורות של גולשים שביקרו במרפאה אליה אתם חושבים לפנות.

    כמו כן, קחו בחשבון שמחיר השתלות שיניים בחו"ל כולל תוספות שחלקנו לא מחשבים, כמו עלויות טיסה ולינה וביטוח רפואי. עבור מי שמעוניין בכך, יש בארץ מספר חברות שמספקות חבילות להשתלת שיניים בחו"ל, שיחסכו לכם את הבירוקרטיה והתכנונים.

     

    תוכנית ההחלמה היא חלק מההצלחה

    בין אם החלטתם לבצע השתלת שיניים בארץ ובין אם בחו"ל, חשוב שתקפידו על שגרת היגיינה, כך שההחלמה תהיה מהירה ומלאה.

    כדי לוודאי שהשתל הדנטלי נקלט כמו שצריך והדלקת לא חוזרת, הקפידו על צחצוח שיניים יסודי מדי יום (פעמיים ביום, במשך שתי דקות לפחות) ואל תוותרו על ניקוי באמצעות חוט דנטלי. בנוסף, הימנעו מעישון ולעיסה של מזון במרקם קשה. ולא פחות חשוב: אל תשכחו להגיע לרופא לצורך ביקורת. הקפדה על כל הכללים האלה מעלה את הסיכויים שהטיפול יעבור בהצלחה, כך שתוכלו לחזור ולחייך.